Njemačko ratno zrakoplovstvo modernizira sposobnosti zrakoplova Tornada, premda je plan prepoloviti sadašnji broj istih zrakoplova. Tvrtka koja vodi vodi nadogradnju, EADS-ova podružnica Cassidian, priopćila je kako je prvi zrakoplov sa novim sposobnostima standarda ASSTA 3.0 svoj prvi let imao prošlog mjeseca na području Manchinga.Ako se testiranje bude radilo kao što je planirano, isporuka prvog moderniziranog zrakoplova Tornado planira se sredinom 2012, rekao je njemački izvođač radova. Ratno zrakoplovstvo očekuje opremanja svih zrakoplova do sredine 2015. Broj zrakoplova Tornado smanjit će se sa sadašnjih 185 na 85 zrakoplova do kraja godine.Preostali zrakoplovi dobiti će tehničku nadogradnju, što znači da bi mogli operirati iza 2025. ASSTA 3,0 uključuje integraciju NATO višenamjenskog informacijskog distribucijskog sustava (MID), Link 16 komunikacijski standard, kao i opremanja zrakoplova sa radiom i digitalnim video snimačem podataka.Osim poboljšanja u komunikaciji, nadograđeni Tornado će također biti u mogućnosti koristiti Joint Direct Attack Munition (JDAM), koja može biti vođena satelitskom navigacijom ili laserom. Trenutno, njemački Tornado u mogućnosti je koristiti samo laserski vođeni GBU-24 Paveway II bombu, te u budućnosti laserski ili GPS vođenu GBU-54.Prema tvrdnjama njemačkog ratnog zrakoplovstva, razvoj i nadogradnja sa ASSTA 3.0 paketom koštati će oko 760 milijuna eura.Dvije strane su već potpisale ugovor za razvoj mogućeg ASSTA 3,1 standarda nadogradnje koji uključuje zamjenu monokromatskog displeja sa onim u koloru.