Američko ratno zrakoplovstvo priopćilo je u ponedjeljak da je uklonilo ograničenja koja sprječavaju pilote s težinom manjom od 62 kg da upravljaju ovom letjelicom.

Prethodno, pilotima lakšim od 62 kg nije bilo dozvoljeno letjeti zbog zabrinutosti da sustav izbacivog sjedišta može prouzročiti ozljede vrata tijekom postupka izbacivanja sjedišta iz aviona i otvaranja padobrana.

Promjene u sustavu, kako bi se spriječile ozljede, uključuju prekidače koji malo odgađaju aktivaciju padobrana, što ga čini sigurnijim za lakše pilote, uz potporu glave na njemu. Modifikacije kaciga također uključuju uklanjanje unutarnjeg remenja i vanjskog vizira koji također smanjuju rizike od ozljeda tijekom izbacivanja.

“Osobno sam brifirao svakog pilota F-35 u USAF-u o tim promjenama na izbacivom sjedištu, te sam uvjeren da se naši piloti više ne brinu o sigurnosti sustava za izbacivanje na F-35”, navodi u priopćenju general Scott L. Pleus, direktor Ureda za integraciju F-35. “Ja sam letio sa ovim sjedalom i vjerujem, s ovim izmjenama, ovo je najsigurnije sjedalo za izbacivanje s kojim sam ikad letio.”

Prvi problemi su se pojavili tijekom testiranja 2015. godini kada je utvrđeno da bi piloti ispod 62 kg težine trpjeli daleko veći rizik od ozljeda vrata. Nadograđena sjedala nadopunjuju se sada zajedno s novim laganijim kacigama. Novi sustav za izbacivanje bit će postavljen u svim borbenim avionim F-35 koji se sada koriste.