Ubrzanje zrakoplova F-35 Lightning II pri nadzvučnim brzinama možda neće biti u skladu sa očekivanjima programa, izjavio je visoki dužnosnik Lockheed Martina. Područje brzine između 0.8 i 1.2 maha jedno je od najvećih izazova za inženjere. F-35 ima relativno veliku površinu presjeka, a zbog činjenice da je to stvar fizike, F-35 se ne može poistovjetiti sa svojim prethodnicima. “Ovdje se suočavamo sa zakonima fizike. Imamo zrakoplov određene veličine, krila određene veličine kao i motor određene veličine što u osnovi determinira odnosno određuje karakteristike ubrzanja. Mislim da je temeljno pitanje ovdje, da li postojeće karakteristike ubrzanja čine ovaj zrakoplov u potpunosti pogodnim za operacije”, pita se Tom Burbage, program menadžer Lockheed Martina. Izvješće J. Michael Gilmorea iz obrambenog ministarstva kaže kako mornarički F-35C s većim krilima i repnim površinama ne zadovoljava zahtjeve ubrzanja. Izvješće ne govori o tome da li F-35A i F-35B imaju isti problem. Richard Aboulafia, analitičar Teal Group, Fairfax, Va., kaže kako ovo otkriće i nije nešto osobito iznenađujuće, jer se ne radi o zrakoplovu namjenjenom za presretanje kao što je to F-22. Aboulafia kaže kako nije posve jasno da li bi dodatna snaga motora prevladala taj problem u težim nadzvučnim režimima leta. Za sada, sumnje u aerodinamičke performanse zrakoplova nisu umanjile prodajne mogućnosti, izjavio je Aboulafia.