Kontinuirana upozorenja tijekom posljednjih deset godina u pogledu zakašnjelog uvođenja novih borbenih zrakoplova Indijskog ratnog zrakoplovstva (IAF), sada postaju realnost i zvone za uzbunu. Do kraja ove godine, IAF će imati najmanji broj raspoloživih borbenih aviona u posljednjih nešto više od deset godina, piše Tribune of India. Vlada je svjesna ozbiljnosti situacije i postoje planovi za rješavanje situacije. Visoki dužnosnik je priznao “da…imat ćemo samo 32 borbene eskadrile do kraja ove godine”. Pojednostavljeno, IAF će imati 576 borbenih aviona u odnosu na nedavnih 750 čiji je broj projiciran za istovremeno vođenje dva rata, sa Pakistanom i Kinom. Tri eskadrile zastarjelih MiG-21 i MiG-27 se ukidaje ove godine. Od 32 preostale eskadrile, MiG-21 i MiG-27 će formirati još 11 eskadrila. Suhoj 30-MKI će činiti 10 eskadrila, britanski Jaguar formira šest eskadrila, zatim francuski Mirage 2000 dvije, a MiG 29 tri eskadrile koje se nadograđuju sa boljim raketama i avionikom.Zrakoplovstvo pokušava podići broj eskadrila Suhoj-30 MKI ove godine, ali puno toga ovisi o brzini Hindustan Aeronautics Limited (HAL), koji je licenciran za proizvodnju u Indiji. HAL je trebao proizvoditi 16 aviona godišnje od 2006. i isporučiti 180 do 2017, u fazama. Planirani program već sada kasni tri godine. Do 2011. HAL je imao kapacitet za proizvodnju samo osam Suhoj-30 aviona godišnje, stoji u izvješću indijskog auditora CAG za 2014.