Belgija je započela proces istraživanja zamjenskih rješenja za borbeni avion F-16. To je vrlo važan korak u pronalaženju nasljednika borbenog aviona F-16 čiji je broj u Belgiji smanjen tijekom godina prodajom viška aviona u Jordan. Dokument “Air Combat Capability Successor Program Preparation Survey ” objavljen 8. siječnja, usljedio je nakon upita poslanog u lipnju 2014. raznim stranim vladinim agencijama od kojih se traže informacije za moguće opcije: Lockheed Martin F-35 Lightning II, Boeing F / A -18 Super Hornet, Eurofighter Typhoon, Rafale iz Dassault te Saab Gripen. Belgija očekuje da će životni vijek flote F-16 potrajati do sredine 2020-ih. Vlada namjerava ući u fazu nabave početkom 2016., kako bi bili isporučeni do 2022 te postigli punu operativnu sposobnost do 2029. Kompatibilnost s NATO saveznicima je nužna,a ostali zahtjevi uključuju višenamjenski avion za napadačke i obrambene zadaće, blisku zračnu potporu te izviđanje i nadzor. Dok Belgija pažljivo i studiozno pristupa problemu, čini se najvjerojatnije i logično da će nasljednik biti F-35. Premda Belgija nije sudionik u programu, njezin najbliži partner Nizozemska već se obvezala kupiti 37 aviona F-35. Iako ne mora nužno značiti da će Belgija ići istim putem kao i Nizozemci, ipak će se interoperabilnost morati uzeti u obzir. Uz Veliku Britaniju, Dansku, Italiju, Nizozemsku, Norvešku, Tursku te druge saveznike koji potencijalno čekaju u redu za nabavu F-35 u budućnosti, Belgija itekako gleda na takav mogući ishod. Premda će se jedinični troškovi, sposobnosti i buka također evaluirati sa ostalim avionima ( možda čineći druge platforme jednako dobre Belgiji), sa punom proizvodnjom F-35 doći će i do pada cijene( za 2013. bila je 112 milijuna USD).

KOMENTIRAJTE (FACEBOOK)