Četiri nacije koje stoje iza programa zrakoplova Typhoon zatražile su od konzorcija Eurofighter potvrdu za razvoj AESA radara koji bi se instalirali na borbenim zrakoplovom do 2015, piše Defense News. NATO Eurofighter i Tornado Management Agency (NETMA), grupa odgovorna za nadzor programa u ime britanske, njemačke, talijanske i španjolske vlade, izdala je zahtjev za ponudama (RFP) prošlog tjedna.Razvoj AESA radar se smatra kritičnim za sposobnost Typhoona da se natječe protiv konkurenata iz SAD-a, Francuske i Švedske, od kojih su neki već dobili takvu sposobnost ili su odlučili da je dobiju. Dužnosnici također žele integraciju novih raketa zrak-zrak na zrakoplovima, između ostalih poboljšanja.Jedan dužnosnik konzorcija je rekao da RFP za AESA radar “pokriva ugovorene specifikacije iz četiriju partnerskih zemalja.”Ako program ostane prema zacrtanom rasporedu, vlade i industrije će biti pod ugovorom za razvoj radara početkom iduće godine. Eurofighter i Euroradar, predvođeni Selex Galileom potpisali su pismo namjere za razvoj AESA radara sredinom 2011. Razvoj AESA radara je jedan od nekoliko koraka u tijeku kako bi pomogli u rješavanju nekih od problema koji muče Eurofighter od trenutka kada je izgubio u finalu indijskog natječaja za opremanje borbenim zrakoplovom od francuske tvrtke Dassault ove godine.Euroradar već proizvodi mehanički skenirani Captor koji se koristi na zrakoplovu i radi na AESA sustavu. U međuvremenu, Selex je dobro napredovao u razvoju AESA radar za Saab Gripen te i i dalje surađuje s Britancima na naprednoj tehnologiji.