Dan 2. :::::::::::::___ CMI Defence i BAE Systems Hägglunds predstavili koncept tenka CV90105 (13:30) Globalna potražnja za srednje teškim tenkovima i dalje jača. Na Eurosatory 2014 CMI Sefence i BAE Systems Hägglunds predstavili su novi koncept srednjeg tenka. Sustav integrira Cockerill XC-8 kupolu i šasiju CV90 gusjeničara. Sa težinom sustava od 25 tona, koncept nudi 105mm ili 120mm vatrenu moć sa visokim stupnjem operativne fleksibilnosti i taktičke pokretljivosti. Cockerill XC-8 je low-weight koncept kupole koji prepoznaje različite zahtjeve tržišta; posebno za široku operativnu fleksibilnost koju zahtijeva srednji tenk te za uže, više specijalizirane protuoklopne zahtjeve. Cockerill 105mm pruža zapovjednicima širok izbor streljiva da odgovore taktičkoj situaciji; top ispaljuje sve NATO-105mm standardne vrste i Cockerill Falarick 105 GLATGM. Elevacijom +42 stupnja oružje daje iznimne mogućnosti na teškom terenu. Cockerill 120mm daje jače protuoklopne sposobnosti. Oba topa imaju visoke performanse, digitalni, potpuno stabiliziran, dan/noć sustav upravljanja oružjem. ——————————————————————————————————- Elbit Systems predstavlja nadograđenu verziju ATMOS155mm/52  (13:10) Elbit Systems po prvi put na sajmu Eurosatory, predstavlja nadograđenu verziju ATMOS155mm/52 haubice montirane na kamion Tatra. Nadograđena verzija nudi domet veći od 40 km sa ERFB-BB granatama i odgovarajućim punjenjem, na iznimno visokoj paljbenoj moći od šest projektila svakih 60 sekundi, a što se postiže pomoću jedinstvenog novog sistema punjača. Njegova paljbena moć podržana je od strane integriranog elektroničkog paketa koji uključuje sustav INS za polaganje kao i polu-automatski sustav punjenja što smanjuje broj članova posade potrebnih za rad. Novi ATMOS daje potporu svim vrstama misija i lako se može povezati sa postojećim C4I sustavima, što omogućava zajedničku operativnu sliku. ATMOS se može ugraditi na bilo koji adaptiran mobilni 6×6 ili 8×8 kamion. Zaštićena kabina ATMOS je dizajnirana za posadu od 5-6 osoba, vozač, zapovjednik i još tri-četiri člana posade, zajedno sa svom osobnom opremom i naoružanjem. ———————————————————————————————————– Rheinmetall predstavio Survivor-R, prvi u novoj obitelji zaštićenih višenamjenskih vozila (11:00) Najviša moguća razine taktičke i strateške pokretljivosti, borbena učinkovitost i maksimalni stupanj preživljavanja, ključni su zahtjevi koji se postavljaju pred moderna vojna vozila. Kao odgovor na sve zahtjeve, Rheinmetall MAN Defence Vehicles predstavio je Survivor-R. u konfiguraciji za izviđanje na vanjskom dijelu izložbenog prostora.  Ispunjavanju tih uvjeta je sada bitno za sve vrste vozila, a ne samo za ona namijenjena tradicionalnoj borbenoj ulozi. U isto vrijeme, većina korisnika diljem svijeta suočava se sa smanjenjem proračuna i pritiskom za smanjenje troškova nabave i troškova životnog ciklusa. Zajednički razvijen od strane Rheinmetall MAN (RMMV) i Achleitnera, Survivor R korisnicima nudi savršeno uravnotežen spoj mobilnosti, zaštite i nosivosti. Na temelju sveobuhvatno militarizirane MAN TGM kamionske šasije, Survivor R koristi samo komponente serijske proizvodnje, što ga čini jednim od najisplativijih rješenja dostupnih danas. MAN-ov dizelski motor ima 330 KS, a kabina vozila ima jedan od najvećih volumena u klasi. Vozilo je teško 11 tona i može primiti još četiri tona tereta. Također, vozilo je transportabilno zrakom u avionu C-130 Hercules.   ——————————————————————————————— Iveco Defence Vehicles predstavio četvrtu generaciju LMV-a (10:35) Glasnogovornik Iveca, Alessandro Camisotti je rekao da je nadograđeni LMV ‘potpuno novo vozilo’, nakon što je redizajnirano poslije opsežnih konzultacija sa operatorima. ‘ LMV značajno poboljšava zaštitu sa elektromagnetnom kompatibilnosti, viši je i veći, tako da ima povećan volumen, ali je lakši i udobniji, više zaštićeni “, rekao je Camisotti. ‘Mobilnost vozila je ista kao i kod prethodnika, ali je vozilo lakše što omogućava povećanje nosivosti do 40% “, dodao je. Norveška vojska je prvi kupac LMV-a, nakon što je naručila 62 vozila u 2013. Prva vozila su predviđena za isporuku krajem 2014.godine, čime je će norveška vojska povećati broj LMV-a na 170. Prema Ivecu, novi LMV ima novo filtriranje zraka i hlađenje, novi pogonski sklop sa automatskim mjenjačem, kao i pojačani ovjes i gume. Unutarnja visina kabina je povećana za 100 mm, a unutarnje šipke uklonjene. Vozilo je također opremljeno sa Health and Usage Monitoring System (HUMS) kako bi se smanjili troškovi održavanja. ———————————————————————————————– Thales isporučuje snagama EUFOR-a u Srednjoafričkoj Republici komunikacijske sustave (09:40) Thales je izabran da isporuči snagama EUFOR-a u Srednjoafričkoj Republici komunikacijske i informacijske sustave. Sustav koji će biti isporučen uključuje širok spektar tehnologija, uključujući Satcom i point-to-point PMR radio veze, optičke linkove, zaštićenu glasovnu i video komunikaciju preko IP (VoIP) i na zahtjev. Sve su ove usluge dostupne istovremeno i može se poboljšati vrlo brzo operativnost snagama na terenu. Sustav također pruža pohranu podataka i back-up za korisnike. Ugovor obuhvaća tri faze implementacije. Prva faza, koja uključuje pružanje zaštićenih komunikacijskih usluga između stožera i postrojbi, dovršena je u travnju. Druga faza je sada u tijeku. Thales će opremiti EUFOR na dvije točke razmještaja: u Bangui, kao i glavnom zapovjedništvu u Larissi, Grčka. ——————————————————————————————————- Patria predstavila premijerno NEMO trening simulator (09:20) Patria Weapon Systems (PWS) je predstavila svoj novi NEMO trening simulator za minobacač 120mm po prvi put na Eurosatory u Parizu. “Definitivno postoji međunarodno tržište [za simulator], bilo tko koristi moderni sustav naoružanja, posebno NEMO sustav, je potencijalni kupac, ‘izjavio je Simo Makipaja, potpredsjednik Patrije za poslovni razvoj. “Držali smo poklopac zatvoren za sada tako da puno ljudi ne vidi što je unutra. Sada kada zapravo znaju što je to i što radi, pretpostavljam da će biti još više pozornosti”, rekao je Makipaja. “Samo je virtualni element okruženje – grafike su simulirane, ali svi mehanički proračuni i upravljanje vatrom, sve što je u pozadini, je isto kao i na pravom sustavu,” objasnio je Makipaja. Sustav se sastoji od 120mm NEMO operativnog programa, povezanog hardverskim uređajem replikom upravljačke palice za NEMO, kupolom i sustavom za upravljanje vatrom, panelima i zaslonima u kombinaciji sa VBS2 (Virtual Battle Space 2) mrežnim okruženjem. —————————————————————————————————– Eurosatory: Saab i američki NLT sklopili sporazum o suradnji (08:35) Saab Bofors Dynamics Switzerland (SBDS) i američka tvrtka Non-Lethal Technologies (NLT) potpisali su sporazum o suradnji na sajmu Eurosatory. Prema sporazumu SBDS će kupiti IronFish i Cobra 40 uključujući streljivo 38mm i 40mm te ih ekskluzivno prodavati na europskom tržištu. Plan zamišlja da Saab predstavi svoje sustave uključujući 60mm i 76mm streljivo u 2016. koje će nadopuniti nadopuniti kalibre američkog NLT. Stephan Kocher je rekao da NLT mala tvrtka i da traži pristup europskom tržištu, dok Saab također želi ući na američko civilno tržište. “Razlog za partnerstvo sa NLT je činjenica da je tvrtka dobavljač u SAD-u sa dokazanim proizvodima koji su široko prihvaćeni”, rekao je Kocher. On je dodao da je razlog za ulazak na ovo tržiše non-lethal tehnologija sve češći slučajevi u kojima se NATO zabrinjava kada djeluju u prenapučenim urbanim sredinama gdje je teško razlikovati civila i neprijatelja, jer su izmješani. To znači da vojnici ne znaju tko će ih napasti, a oni moraju imati sustav koji ne uzrokuje kolateralnu štetu. “Potražnja za non-lethal tehnologijama je visoka”, rekao je Kocher. Proizvodi Saaba su još uvijek u fazi razvoja, a temelje se na studiji o nesmrtonosnim tehnologijama koja još nije dostupna