Američko Ratno zrakoplovstvo je dodijelilo ugovor vrijedan 2,8 milijarde USD američkom proizvođaču Boeing za 19 KC-46A tankera, samo nekoliko dana nakon što je tvrtka dobila zeleno svjetlo za nisku stopu početne proizvodnje (Low Rate Initial Production-LRIP).

Ugovor pokriva prve dvije serije LRIP aviona – sedam aviona u prvoj seriji i 12 u drugoj – kao i pričuvne motore te setove za nadopuno gorivom. Boeing očekuje kako će isporučiti 18 aviona do siječnja 2018.

Pentagon je odobrio nisku stopu početne proizvodnje prošlog tjedna nakon što je to odobrio Odbor za obrambene nabave. U sklopu ugovora za proizvodnju i razvoj, između USAF-a i Boeinga, zrakoplovstvo je bilo odgovorno za financiranje 4,9 milijardi $ troškova razvoja. Tijekom tog ugovornog razdoblja, tvrtka je proizvela četiri zrakoplova – dva 767-2C, koji ne uključuju opskrbu gorivom te dva KC-46A tankera – koji su letjeli više od 1.000 sati leta i proveli dopune gorivom F-16, F/A-18, AV-8B, KC-10, C-17 i A-10.

Boeing je imao tehničke izazove i poteškoće zbog kojih je nastalo 1,9 milijardi $ prekoračenja troškova. U najnovijem incidentu, KC-46 je imao problema sa dopunom goriva na C-17. Testiranje je nastavljeno i uspješno je zaključeno nakon što je Boeing napravio preinake na sustavu za nadopunu gorivom, softveru i hardveru, uključujući uvođenje nove premosnice za reguliranje protoka goriva.

Nažalost, ti problemi su doprinijeli kašnjenju od lipnja do kolovoza. Boeing je ugovornu obvezu za isporuku prvih 18 certificiranih KC-46 također odgodio sa kolovoza 2017. na siječanj 2018. godine.