U organizaciji Hrvatske gospodarske komore i marketinške potpore državne Agencije Alan, na sajmu Eurosatory 2018 u Parizu predstavljena je tradicionalno i hrvatska vojna industrija.

Na sajmu se izlažu proizvodi desetak hrvatskih tvrtki, prije svih HS Produkt sa paletom pištolja i jurišnih pušaka, borbene kacige tvrtke Šestan Busch, višenamjenski daljinski upravljivi i robotizirani strojevi tvrtke DOK-ING, snajperska puška SCAM, MACS M2-A, cal. 12,7×99 mm tvrtke SCAM iz Rijeke, RT-20mm tvrtke Perković, kožna galanterija tvrtke GALKO, odore tvrtke Odjeća, pancirni prsluci tvrtke CRO SHIELD, službene kape tvrtke Šešir itd.

U posljednjih nekoliko godina hrvatski izvoz u sektoru obrambene industrije u stalnom je porastu i prelazi nekoliko milijardi kuna što pokazuje da se uz puno rada, marketinških i konzultantskih aktivnosti te bez previše medijske galame mogu ostvariti značajni izvozni uspjesi.

Hrvatskoj javnosti je nepoznata informacija kako je primjerice za Vijetnam prije nekoliko tjedana otpremljena prva serija od oko 1500 pištolja karlovačkog proizvođača HS Produkt što je veliki iskorak prema azijskom tržištu gdje sve zanimljivije postaje i filipinsko tržište.

Ovih su dana Ujedinjeni Arapski Emirati naručili stotinjak snajperskih pušaka 12,7mm tvrtke SCAM, a u Hrvatskoj je ponovno pokrenuta serijska proizvodnja MLRS Rak-12 zbog velikog interesa arapskih zemalja. Također, Hrvatska je pokrenula i proizvodnju 120mm minobacačkih granata na čemnu je angažirano nekoliko tvrtki s područja Bjelovara, Virovitice, Pule, Zadra i hrvatskog Zagorja. Uskoro se očekuje početak proizvodnje minobacačke granate 82mm.

Ipak, najveći uspjeh mogao bi biti prodaja hrvatske jurišne puške VHS-2 u Rumunjsku gdje su snažno proteklih tjedana lobirali hrvatski državni dužnosnici, a cijeli posao je pred finalizacijom. Doznajemo kako bi HS Produkt mogao izgraditi u Rumunjskoj i pogon za proizvodnju jurišnih pušaka.

Stručna znanja, iskustvo i kvalificirana radna snaga, garancija su visoke kvalitete primijenjene u hrvatskoj obrambenoj industriji, koja se potvrdila u ostvarenju izvoza na najprestižnija tržišta razvijenih zemalja. Hrvatski graditelji i izumitelji su neiscrpan izvor novih originalnih rješenja, što čini hrvatske proizvode konkurentnima i uspješnima u svijetu. Ako se sve to dobro ukomponira s marketinškim aktivnostima državne agencije Alan, onda su rezultati upravo ovakvi kakvi jesu, sve bolji i bolji.

KOMENTIRAJTE (FACEBOOK)