Francuski dužnosnici su u teškim pregovorima s Airbusom zbog pravovremene isporuke naprednije “taktičke” verzije transportnog aviona A400M, izjavio je francuski ministar obrane Jean-Yves Le Drian.

“Problem je tvrtka,” Le Drian je rekao Odboru za obranu Donjeg doma Narodne skupštine. “Danas, isporučeni A400M nisu operativni, a problem se ne tiče samo Francuske, već je to slučaj svugdje.

“Kako je ovaj sastanak javan, možda moje opaske dođu do gospodina Endersa, šefa tvrtke. Može se reći da su razgovori sa Airbusovim rukovoditeljima… živi. ”

Tom Enders je izvršni direktor Airbusa grupe. Zrakoplovstvo leti na A400M u svojoj osnovnoj verziji teretnog zrakoplova. “Ja sam pitao za plan kako nadoknaditi vrijeme za postizanje dva cilja, sposobnosti zrakoplova i brzine isporuke,” Le Drian je kazao članovima parlamenta. “Kašnjenja su neprihvatljiva i nedostatak sposobnosti za izvođenje padobranskih skokova, samozaštite i slijetanja na kratkim pistama izaziva zabrinutost.”

Francuska je naručila četiri Hercules C-130J transportna zrakoplova kao hitan zahtjev u rješavanju problema stare flote, ali kupovina nije bila planirana na početku, rekao je Le Drian.

Francusko ratno zrakoplovstvo očekuje da će preuzeti do kraja godine šest A400M “taktičke” verzije, rekao je načelnik stožera Ratnog zrakoplovstva general Andre Lanata u francuskom Senatu pred Odborom za vanjske poslove, obranu i oružane snage.

“Očekujemo da će tvrtka učiniti krajnji napor kako bi nam omogućila ispunjavanje naših brojnih operativnih obveza”, rekao je Lanata.

A400M motor je sada glavna briga, jer motori zahtijevaju inspekciju svakih 80 sati, što je neodrživo na dugi rok, jer dovodi do nedostupnosti dovoljnog broja operativnih zrakoplova, rekao je on.

Privremeno rješenje za motor će biti isporučeno do proljeća 2017. dok se ne dođe do konačnog rješenja problema sa motorom, rekao je on. Airbus je odbio komentirati tvrdnje. Od šest francuskih taktičkih zrakoplova, tri će biti nova, a tri će biti nadogradnja postojećih A400M koji su već u službi.