Na Hrvatskom vojnom učilištu “Dr. Franjo Tuđman”, u petak 9. lipnja 2017. završila je vježba “Raščlamba parametara suvremenih vojnih operacija” u kojoj su sudjelovali polaznici 25. naraštaja Intergranske zapovjedno-stožerne izobrazbe i 15. naraštaja Visoke dočasničke izobrazbe.

Nastavne materijale uvezane u četiri opsežne skripte, razradu metodologije, planiranje i organizaciju vježbe proveli su nastavnici Odsjeka združenih vojnih operacija, Katedre operativnog umijeća Dekanata HVU-a, koji su tijekom vježbe i mentorirali polaznike.
Cilj vježbe bio je osposobiti polaznike 3. razine časničke izobrazbe i 4. razine dočasničke izobrazbe za proces raščlambe parametara združenih suvremenih operacija na studijama slučaja planiranih i provedenih operacija.

U sklopu vježbe polaznici su kroz stožerni rad imali zadaću preispitati i procijeniti operativne parametre te njihov doprinos u postizanju ciljeva s naglaskom na dizajnu operacije i naučenim lekcijama. Ovakav metodološki pristup pridonosi stjecanju ukupnih vojnih kompetencija ali i potpunijem razumijevanju te provedbi procesa planiranja operacija.

Prvi dio vježbe, u razdoblju od 29. svibnja do 2. lipnja 2017. proveden je vođenim putem na studiji primjera „Pustinjska oluja“, a održan je u vojarni „Kovčanje“. U drugom dijelu vježbe, od 5. do 9. lipnja 2017. na Hrvatskom vojnom učilištu, polaznici su, prema zadanim parametrima raščlanjivali operacije iz Domovinskog rata. Izvješćivanje o parametrima operacija provedeno je na kraju svakog dijela vježbe. Na završnom izvješćivanju nazočio je i prodekan za vojnu izobrazbu HVU, brigadir Miro Čolić.

Dobra informatička potpora omogućila je komuniciranje polaznika na udaljenim lokacijama i značajno je pridonijela ostvarenju ishoda učenja po metodologiji koja je po prvi put provedena u sklopu izobrazbe časnika i dočasnika. Iako na samom koncu izobrazbe, prilikom provedbe vježbe polaznici su uložili značajan trud i napore, primijenili znanja stečena tijekom cjelokupne izobrazbe te pokazali visoku profesionalnost, stručnost i motivaciju.

Korisnost vježbe, sama metodologija i način rada visoko su ocijenjeni od strane polaznika, a kao najznačajnije istaknuta je važnost stožernog rada, sveobuhvatni pristup i završna primjena i potvrda teorijskog dijela izobrazbe.

Tekst: HVU / Suzana Filjak
Foto: HVU / Suzana Filjak i Ivan Plašć