Produljenje ugovora, koje je najavio zrakoplovni prijevoznik Antonov 4. siječnja, znači da će tvrtka iz Ukrajine nastavlja pružati sa dva zrakoplova An-124-100 potporu NATO-ovom programu Strateški zračni most (SALIS) do 31. prosinca 2021. godine.

Dok NATO operira u smislu nacionalnih sposobnosti strateškog zračnog prijevoza kroz Lockheed Martin C-5 Galaxy, te Boeing C-17 Globemaster III na nacionalnoj i savezničkoj razini, on nema dovoljno kapaciteta za servisiranje svih svojih zahtjeva. Prema sporazumu SALIS, savez će angažirati dodatni zračni most kako bi nadoknadio manjak.

Vijest o produljenju ugovora stigla je oko šest mjeseci nakon što je agencija NATO-a za podršku i nabavu (NSPA) rekla Jane’su da pregovara o ugovoru s Antonovom o pružanju dodatnog zračnog prijvoza nakon što je ruski pružatelj Volga-Dnepr izjavio kako više neće podržavati savez nakon isteka ugovora u prosincu 2018.

U skladu sa sporazumom SALIS u to vrijeme, i zrakoplovne tvrtke Antonov i Volga-Dnepr pridonijele su ukupno sa šest zrakoplova An-124 za usluge čartera NATO-u i zemljama partnerima. Uz ovaj najnoviji SALIS ugovor koji pokriva samo dva zrakoplova Antonova, nije jasno kako ili odakle će se taj nedostatak kompenzirati.

Tvrtka Antonov Airlines dio je tvrtke Antonov, tvrtke sa sjedištem u Kijevu koja projektira, razvija, proizvodi i održava seriju zrakoplova Antonov. Kako je zabilježeno na internetskoj stranici tvrtke, tvrtka Antonov Airlines specijalizirana je i za prijevoz tereta izvan gabarita diljem svijeta koristeći flotu jednog An-22, sedam An-124 i jedinog An-225 na svijetu. Tvrtka je ranije priopćila da bi bila spremna angažirati dodatne An-124 kako bi popunila prazninu.

KOMENTIRAJTE (FACEBOOK)