Indijsko ratno zrakoplovstvo (IAF) suočava se s ozbiljnim financijskim problemima dok 11 ključnih obrambenih projekata očekuje potpisivanje bez obzira na njihovu finalizaciju, tvrde IAF dužnosnici pod uvjetom anonimnosti.

Jačanje američkog dolara u odnosu na indijsku rupiju te niža stopa izdvajanja sredstava iz proračuna za potrebe obrane od strane vlade Narendra Modija, glavni su uzroci problema, kažu IAF dužnosnici.

Tu je i nedostatak 113 milijuna USD na računu Kapitalnih ulaganja, a koja su rezervirana za kupnju novog naoružanja te 420 milijuna USD na računu namjenjenom izdacima za plaće i tekuće poslovanje, uključujući streljivo.

IAF projekti koji čekaju potpisivanje prije nego što se trebaju financirati obuhvaćaju nabavu 56 novih zrakoplova za zamjenu starih Avro transportnih aviona, 48 srednje teških transportnih helikoptera, šest cisterni za nadopunu goriva u zraku, 20 naprednih aviona za obuku Hawk te 38 Pilatusa za osnovnu obuku.

U prvom spomenutom poslu, Tata Advanced Systems Limited (TASL) i Airbus imaju dogovor za proizvodnju C-295 transportnog aviona koji će zamijeniti Avro. Program se procjenjuje na 2 milijarde USD.

Treba spomenuti i ostale nabave na čekanju:

Zajednička proizvodnja ruskog helikoptera Ka 226T;
Helikopteri za nadzor;
Rakete zemlja-zrak dugog dometa;
Motori za Jaguar zrakoplove;
Paket za elektroničko ratovanje na MiG 29;
Nadogradnja avionike za IL-76/78 zrakoplova

Jedini IAF programi koji će vjerojatno biti ove godine potpisani – a financijska godina traje od 1. travnja do 31. ožujka – su dva aviona za rano upozorenje (AWACS) iz Izraela i zamjena C-130 koji se srušio.