Švedska je odlučila kako neće nabaviti novi tip transportnog zrakoplova, a umjesto toga, nadogradit će svoju staru flotu Lockheed Martin C-130H Hercules. Govoreći novinarima, pukovnik Magnus Liljegren iz Švedskog ratnog zrakoplovstva (SwAF) izjavio je da će šest preostalih C-130H u službi proći nadogradnju MLU u periodu 2020-2024., prenosi Jane’s Defence.

“Zamjena C-130H je pitanje koje se stalno postavlja u Švedskoj”, rekao je pukovnik Liljegren, ističući da SwAF operira s najstarijom flotom C-130 u Europi i to s avionima koji datiraju od sredine 1960-ih. “Sada ćemo ih nadograditi kroz MLU umjesto nabave novog tipa.”

Prema Liljegrenu, ovaj MLU vjerojatno će pokriti zrakoplovnu avioniku i “neke druge sustave”, ali neće uključivati ​​velike strukturne poslove radove, jer bi bili previše skupi s obzirom na vrijeme koje je preostalo zrakoplovima do kraja životnog vijeka. Čak i s MLU, šest C-130H neće letjeti nakon 2030-32.

S jednim od C-130H koji se koristi kao platforma za nadopunu gorivom u zraku, SwAF će vjerojatno privremeno izgubiti tu sposobnost dok zrakoplov bude prolazio kroz MLU. Međutim, kako je Liljegren objasnio, ovo nije sposobnost koju često koristi SwAF.

Nakon što je 1965. primio prvi zrakoplov C-130H, SwAF se nadao da će biti nadograđeni u sklopu šireg američkog programa AMP (Modernization Planics Avionics). Međutim, američki ministar obrane ukinuo je program početkom 2012. godine.

Sadašnji planovi za C-130H MLU suprotni su ranije objavljenom cilju zamjene novim i suvremenim tipom zrakoplova pokretanjem postupka 2021. godine. Razmatrala se nabava C-130J zbog veće interoperabilnosti sa švedskim nordijskim susjedima; Norveškom i Danskom. Embraer KC-390 također je razmatran s obzirom na nedavnu odluku Brazila o nabavi Saab Gripen E/F, a u igri je bio Airbus A400M.

S tim opcijama sada se ne računa zbog odluke u korist C-130H MLU.