Nakon nesreće borbenog zrakoplova Rumunjskog ratnog zrakoplovstva MiG 21 Lancer, u kojoj je pilot izgubio život, jedan od vodećih rumunjskih dnevnih listova Adevarul objavljuje opsežan članak koji kaže da “s nedovoljnim brojem pilota, F-16 mogu letjeti samo u sklopu obuke, a 53.eskadrila ne može biti operativna. Čak i nakon što postrojba postane operativna, misije nadzora zračnog prostora i dalje će se obavljati sa starim i opasnim MiG-ovima, sve dok Ministarstvo obrane ne kupi ostatak od 40 borbenih zrakoplova za ROAF. “

Dnevnik navodi da “12 F-16 Fighting Falcons, koji su već neko vrijeme u sastavu ROAF-a, preciznije, 53.eskadrile još nije operativno iz nekoliko razloga. Prvo, broj pilota koji je osposobljen za letenje na ovom tipu zrakoplova nije dovoljan. Konkretno, rumunjski piloti koji lete na F-16, kodnog imena WARHAWKS, s motom ““We prey, they pray”, moraju imati oko 200 leta sati na takvim zrakoplovima, ovisno o vrsti misija. “. Tako novine navode neimenovane izvore koji kažu da pilot treba između 140 i 180 sati leta na F-16 Fighting Falcon, da bude proglašen spreman za borbu na takvom zrakoplovu.

Zatim, pišu, pilot mora proći kroz različite faze treninga, tako da može obaviti razne misije s ovim zrakoplovom. “To se poduzima korak po korak i uz strogo planiranje”.

“Kao primjer, MO je u početku poslao tri pilota na obuku u Portugalu, zatim još šest i devet. Devet obučenih pilota vratilo se iz Portugala, s različitim stupnjem obuke. Kod kuće, najiskusniji piloti su počeli obučavati pilote koji nisu bili odabrani za obuku u inozemstvu. (…) Piloti koji imaju visoku razinu obuke potom idu u SAD, na završnu obuku s američkim pilotima instruktorima. I treba reći kako se obuka obavlja po strogim standardima, a piloti kažu, kako to nije 100% kompatibilno s rumunjskim standardima “, navodi dnevnik.

Nadalje, kaže da, u skladu sa standardima NATO-a, svaki od tih borbenih zrakoplova mora imati najmanje 1,5 pilota po avionu “, što znači da za 12 trebamo najmanje 18 pilota s završenom obukom. Također, streljivo mora biti na lageru. Na kraju, kako bi 53.eskadrila mogla biti proglašena operativnom, mora imati u zalihi sve vrste streljiva koje F-16 Fighting Falcon koristi. “

Novine tvrde da su poduzeti koraci u tom smislu, podsjećajući da je u siječnju ove godine američko ministarstvo obrane odabralo Raytheon Missile Co iz Tucsona u Arizoni, za isporuku projektila AMRAAM zrak-zrak. “Do siječnja 2020, tvrtka će isporučiti 630 milijuna dolara vrijedne projektile. Određeni broj tih projektila bit će isporučen Rumunjskoj, kako bi opremio F-16. “

Zatim, dnevnik opisuje tehničke mogućnosti AMRAAM-a, rekavši da “ima nekoliko konkurenata na tržištu”, a koristi ih 37 zemalja, na borbenim zrakoplovima, uključujući F-16, Typhoon, Gripen, Tornado i Harrier.

Pod podnaslovom “zašto stari i opasni MiGovi još uvijek lete”, dnevnik piše:

“Čak i kad bi piloti bili spremni i streljivo na vrijeme bilo na zalihama 53.eskadrile, stari MiG21 Lanceri ne bi se povukli iz jednostavnog razloga, jer broj borbenih zrakoplova F-16 nije dovoljan, prema vojnim izvorima. ”

“I ova će se situacija nastaviti nekoliko godina, sve dok se ne očituje namjera Ministarstva obrane da kupi još 40 F-16 Fighting Falcons. Stoga će stari MiG u opremi ROAF-a, u nepoznatom broju, i dalje obavljati air policing. Ministarstvo obrane taji njihov broj koji leti, no neki izvori kažu da od njih 111 koje je modernizirao Izraelski Elbit s novom avionikom i NATO-kompatibilnim sustavima, samo nji 30 može letjeti i obavljati različite zadaće. To je zato što se najmanje 15 borbenih zrakoplova moderniziranih u Izraelu srušilo, neke su inačice povučene, a druge se koriste za pričuvne dijelove. “

Op.ur. Svaka sličnost sa borbenom komponentom HRZ je slučajna.