Srednjoeuropska inicijativa zemalja korisnica borbenih aviona Gripen sve više dobiva jasnije konture nedavnim ulaskom i Slovačke u spomenuti projekt nabave aviona Gripen. Hrvatska još uvijek nema viziju kamo ide po tome pitanju zahvaljujući neodlučnom premijeru Zoranu Milanoviću. Naime, prema pouzdanim informacijama do kojih smo došli, predsjednik Republike Hrvatske Ivo Josipović, ministar obrane Ante Kotromanović i načelnik GS OSRH general zbora Drago Lovrić suglasni su da se Hrvatska priključi ovoj inicijativi u dogledno vrijeme i to sa nabavom šest borbenih aviona. Međutim, protiv toga je bio predsjednik vlade Zoran Milanović, jer ne vidi nikakvu mogućnost povećanja vojnog proračuna ili izvanproračunskih sredstava za priključenje ovoj inicijativi koja prvenstveno mora krenuti na političkoj razini. Dapače, očekuje se na jesen daljnje kresanje proračuna MORH-a i to na kontu sredstava planiranih za ophodni brod, PP sezonu….Bez Milanovićeve suglasnosti nema niti početka bilo kakvih ozbiljnijih razgovora na državnoj razini sa Mađarima, Česima i Slovacima. Priključenje ovoj inicijativi neće se dogoditi prije 2016, a tako je već najavio i ministar Kotromanović koji je otkrio kako će u DPR-u pisati da se čeka 2016. kako bi se donijela konačna odluka o borbenom zrakoplovstvu. U najboljem slučaju o tome će računa morati povesti nova vlada, ali takva pitanja se nužno moraju rješavati konsenzusom najjačih stranaka. Remontom Migova samo se kupilo dodatno vrijeme. Prema projekcijama kojima bi se sačuvala borbena komponenta zrakoplovstva, trošak održavanja i najma šest aviona tipa Gripen koštao bi Republiku Hrvatsku na godišnjoj razini oko 40 milijuna EUR. Naime, Češka raspolaže sa ukupno 14 aviona Gripen u najmu te ima 21 borbenog pilota koji lete na njima, rekao nam je izvor u MORH-u. Svaki od pilota ima predviđen godišnji nalet od 170 sati. Sve to košta Češku 100 milijuna EUR godišnje. U slučaju Republike Hrvatske radilo bi se o šest aviona sa 12 borbenih pilota i naletom od 120 sati na godišnjoj razini, potvrđuje nam izvor koji dodaje kako je u uvjetima ovakvog proračuna to jedino rješenje očuvanja sposobnosti borbenog zrakoplovstva. U državi koja povlači sredstva iz mirovinskih fondova kako bi pokrpala proračunske rupe, gdje se rebalans događa svaka četiri mjeseca, nabava šest aviona Gripen zvuči kao znanstvena fantastika. Kada dođe do zatvaranja projekta BOV kupovinom borbenih stanica 30mm, završetka remonta Mi-171Sh, nabave njemačkih haubica, nabave ophodnih brodova, možda bi se moglo naći sredstava za borbeno zrakoplovstvo. Dakle, negdje 2017-2018. Tako su i mislili oni odgovorni za DPR, donijeti odluku 2016.godine, pa krenuti u realizaciju godinu dana kasnije. 

KOMENTIRAJTE (FACEBOOK)