Srednjoeuropska inicijativa zemalja korisnica borbenih aviona Gripen sve više dobiva jasnije konture nedavnim ulaskom i Slovačke u spomenuti projekt nabave aviona Gripen. Hrvatska još uvijek nema viziju kamo ide po tome pitanju zahvaljujući neodlučnom premijeru Zoranu Milanoviću. Naime, prema pouzdanim informacijama do kojih smo došli, predsjednik Republike Hrvatske Ivo Josipović, ministar obrane Ante Kotromanović i načelnik GS OSRH general zbora Drago Lovrić suglasni su da se Hrvatska priključi ovoj inicijativi u dogledno vrijeme i to sa nabavom šest borbenih aviona. Međutim još se uvijek ne zna stajalište predsjednika vlade Zorana Milanovića. Bez njegove suglasnosti nema niti početka bilo kakvih ozbiljnijih razgovora na državnoj razini sa Mađarima, Česima i Slovacima. Ne dogodi li se priključenje ovoj inicijativi ove godine, iduće zasigurno neće, jer se radi o izbornoj godini. U najboljem slučaju o tome će računa morati povesti nova vlada. S obzirom kako se Migovi sa remonta vraćaju ove godine, Milanović očito neće poduzeti ništa po pitanju inicijative zemalja Srednje Europe, jer je osigurao nadzor zračnog prostora za neko vrijeme. Prema projekcijama kojima bi se sačuvala borbena komponenta zrakoplovstva, trošak održavanja i najma šest aviona tipa Gripen koštao bi Republiku Hrvatsku na godišnjoj razini oko 40 milijuna EUR. Naime, Češka raspolaže sa ukupno 14 aviona Gripen u najmu te ima 21 borbenog pilota koji lete na njima, rekao nam je izvor u MORH-u. Svaki od pilota ima predviđen godišnji nalet od 170 sati. Sve to košta Češku 100 milijuna EUR godišnje. U slučaju Republike Hrvatske radilo bi se o šest aviona sa 12 borbenih pilota i naletom od 120 sati na godišnjoj razini, potvrđuje nam izvor koji dodaje kako je u uvjetima ovakvog proračuna to jedino rješenje očuvanja sposobnosti borbenog zrakoplovstva. U državi koja povlači sredstva iz mirovinskih fondova kako bi pokrpala proračunske rupe, nabava šest aviona Gripen zvuči kao znanstvena fantastika.