Pokušaji susjednih država u posljednje dvije godine, prije svih Mađarske i Slovenije, da se Republika Hrvatska pridruži inicijativi Strategic Airlift Capability (SAC) Heavy Airlift Wing, koju čini dvanaest država članica NATO saveza i Partnerstva za mir sa sjedištem u zračnoj bazi Papa u Mađarskoj, zaključeni su neuspjehom. Razlozi su kao što se može i pretpostaviti financijske prirode. Naime, kako smo neslužbeno doznali u MORH-u, cijena jednokratne članarine u ovo društvo zemalja koje koristi tri strateška transportna aviona C-17, iznosi 3 milijuna EUR. Minimum sati koji svaka država mora zakupiti na C-17 na godišnjoj razini iznosi 45 sati što je iznos od 1,5 milijun EUR-a, kaže naš izvor. Ova inicijativa već sada nailazi na probleme kod pojedinih zemalja koji nemaju gdje iskoristiti zakupljene sate. Podsjetimo se slučaja kada je Švedska poklonila Hrvatskoj svoje sate zakupa na C-17 prilikom transporta hrvatskih viškova naoružanja u Mali. S obzirom na sve manji intenzitet vojnih operacija i NATO misija u svijetu, povlačenje snaga iz Afganistana, teško bi se mogao naći jedan dobar razlog zbog čega bi Hrvatska trebala biti u ovom društvu strateškog transporta. Naime, gledajući sve troškove participiranja u projektu, moglo bi se reći kako bi za 5 godina ulaganja u ovu inicijativu, Hrvatska za iste novce mogla uložiti u nabavu rabljenog, ali dobro očuvanog taktičkog transportnog aviona srednjeg doleta. Međutim, kako sada stvari stoje, nema ništa od transportnih aviona srednjeg doleta u Hrvatskoj, barem dok nas Saveznici besplatno prevoze. Strategic Airlift Capability (SAC) Heavy Airlift Wing postao je potpuno operativan koncem 2012. Wing je postigao punu operativnu sposobnost tijekom polugodišnjeg sastanka upravnog odbora NATO Airlift Management Organization koji se održao u estonskom glavnom gradu Tallinnu u studenom 2012. SAC uključuje 12 država: Bugarska, Estonija, Finska, Mađarska, Litva, Nizozemska, Norveška, Poljska, Rumunjska, Slovenija, Švedska, Finska i Sjedinjene Američke Države. Wing je stacioniran u mađarskoj zračnoj bazi Papa i leti sa tri zrakoplova tipa C-17 Globemaster III. Da bi se postigla puna operativna sposobnost, Wing je morao dokazati da može sigurno i učinkovito provesti svoj cijeli spektar misija i imati dovoljnu infrastrukturu i logističku potporu.