Za nešto više od tjedan dana, 4.srpnja 2012. doći će do velikog pospremanja u trgovačkim društvima koja su svojim poslovanjem i djelatnošću u potpunosti oslonjena na obrambeni sustav. Čelne pozicije u trgovačkim društvima zauzet će dojučerašnji generali Oružanih snaga Republike Hrvatske koji su trebali ovih dana u mirovinu, Marijan Mareković, Milan Knežević, Zvonko Peternel, Darko Cigrovski, doznao je Defender.hr iz izvora bliskih Ministarstvu obrane. Najveća je to poslovna migracija generala u posljednjih pet godina, odnosno nastavak „druge“ karijere, one civilne. Ministar obrane Ante Kotromanović će 4.srpnja 2012.kao predsjednik Skupštine trgovačkih društava „Pleter-Usluge“ d.o.o., „Zrakoplovni tehnički centar“ d.o.o. i „Agencija Alan“ održati skupštine svih triju društava kako bi učinio i kadrovske promjene. Kotromanović je obećao zamjeniku zapovjednika Kopnene vojske brigadnom generalu Zvonko Peternelu nakon umirovljenja sredinom ove godine, mjesto drugog člana Uprave društva „Pleter-usluge d.o.o.“koje se inače bavi organiziranom prehranom OSRH i MORH.. Tako će Peternel zamijeniti dosadašnjeg člana Uprave društva Vladu Rendulića, dok će dosadašnji glavni inspektor obrane general Marijan Mareković postati predsjednikom Uprave društva umjesto Denisa Skubica. Kad je riječ o državnoj Agenciji Alan, dosadašnji predsjednik Uprave Ivica Nekić dobiva pojačanje, drugog člana Uprave brigadnog generala Milana Kneževića koji je dugi niz godina bio na čelu Službe za opremanje i modernizaciju Ministarstva obrane Republike Hrvatske. Dolazak Kneževića trebao bi malo prodrmati Nekićev monopolistički sustav nabave zbog čega je došlo do nedavnog otvorenog sukoba sa Glavnim stožerom OSRH, odnosno Upravom za logistiku koja se žali da za zrakoplovne pričuvne dijelove zbog takvog monopola jednog dobavljača čeka i po šest mjeseci zbog čega Hrvatsko ratno zrakoplovstvo ne može održavati niti minimum operativnih sposobnosti. Stanje je neizdrživo po tome pitanju i u pozadini svega je diskriminirajuća odluka bivšeg ministra obrane Branka Vukelića koji je propisao da se pričuvni dijelovi mogu uvoziti samo od ruskog dobavljača. To nema nikakve veze s javnom nabavom i transparentnosti u nabavama. Naprotiv Zakon o javnoj nabavi se krši na što su upozorili visoki dužnosnici OSRH.  Brigadni general Knežević više bi pažnje trebao posvetiti zadovoljstvu korisnika usluga Alana umjesto dobrim odnosima s dobavljačima. Treće trgovačko društvo „Zrakoplovno tehnički centar“, vjerojatno je i najveće razočaranje nakon nekoliko godina poslovanja na civilnom tržištu. Sadašnji šef ZTC-a Zdravko Delić nije uspio učiniti baš ništa na tome području. Nema niti jednog civilnog ili vojnog posla koji je doveden u ZTC. Naprotiv, Delić je poznatiji po čestim skandalima koji su pratili ovu tvrtku posljednjih godina. Nedavno se pisalo kako je Delić po preuzimanju dužnosti prije nepune dvije godine brzo krenuo u nabavu službenog automobila, ali ne bilo kakvog već, ni manje ni više, nego Audi A5 sportske verzije. O trošku kompanije produljena mu je privatna pilotska licenca koja je koštala nešto više od 20 tisuća kuna. Naravno, sve mu je to bilo osigurano u ugovoru za koji su morali znati svi članovi Nadzornog odbora društva. Neki od članova Nadzornog odbora ne samo da nisu kažnjeni zbog propusta u kontroli rada Zdravka Delića već su i nagrađeni novim četverogodišnjim mandatom na istaknutim pozicijama u MORH-u kao što je slučaj Petra Baraća, glavnog tajnika MORH-a.