Remont helikoptera Mi-8 iz sastava HRZ i PZO kreće već u veljači ove godine,  a nositelj posla bi trebao biti ZTC iz Velike Gorice koji će zajedno sa najboljim inozemnim ponuđačem ove godine remontirati šest helikoptera Mi-8, doznaje Defender.hr. Da je zaista tako govori i informacija prema kojoj su se ovih dana susreli najviši dužnosnici ministarstva obrane, OSRH i Agencije Alan sa čelnicima ZTC-a. Jedina tema sastanka bila je priprema za remont helikoptera Mi-8. Pored šest helikoptera planiranih za remont ove godine, u 2014. na remont odlaze četiri helikoptera, te još četiri tijekom 2015. Deset helikoptera Mi-171Sh nabavljeni prebijanjem klirinškog duga na remont će 2016. i 2017. Za mnoge promatrače zbivanja u MORH-u i OSRH ovako brzi ulazak u projekt remonta helikoptera je prilično iznenađenje ako se usporedi sa potrebom remonta MiG-ova koja traje prilično dugo i kojoj se ne nazire tako skoro kraj. Očekivalo se da će priča s Migovima biti okončana prije upućivanja helikoptera na remont, ali tomu nije tako. Jedan od bitnih razloga svakako je percepcija i promišljanje čelnih ljudi MORH-a i OSRH kako je helikopterska transportna komponenta vrlo važan dio hrvatskog doprinosa u sklopu NATO saveza. Naime, pokazalo se to na primjerima sudjelovanja hrvatskih helikoptera u misiji KFOR-a na Kosovu, sudjelovanju hrvatskih pilota vojnih helikoptera i tehničara u obuci pripadnika afganistanskog ratnog zrakoplovstva kao i na češko-hrvatskom projektu osnivanja središta za helikoptersku obuku NATO saveza. S druge strane, vojni helikopteri pokazali su se itekako korisnima i na domaćem terenu u borbi protiv požara, za potrebe medicinskog transporta i potreba gorske službe spašavanja. Premda nisu najpogodniji za spomenute zadaće i ne odgovaraju helikopterskim standardima koje koriste NATO članice i zemlje EU, vojni helikopteri odigrali su veliku ulogu i dali nemjerljiv doprinos u obavljanju civilnih mirnodopskih zadaća. Svakako da su čelni ljudi MORH-a i OSRH donijeli posve ispravnu odluku o remontu, ali što je još važnije, odluka je donesena na vrijeme. S druge strane, borbena zrakoplovna komponenta HRZ i PZO stavljena je na margine i dojučer se razmišljalo o njezinom ukidanju. Ipak, unatoč velikim problemima s financiranjem i teškoj gospodarskoj situaciji, odlučeno je da se borbena komponenta ipak zadrži što je odluka za svaku pohvalu i garantira minimum sposobnosti za obavljanje zadaće nadzora zračnog prostora nad RH. To je u suštini sve što se traži, željeli to neki prihvatiti teško mukom ili ne. Ipak, zadržimo se ovdje na priči oko ZTC-a. Nesumnjivo je da će ZTC imati značajnu ulogu u remontu helikoptera, ali s druge strane, zar taj isti ZTC na isti način ne može sudjelovati u remontu Migova i odabira partnera kao što će to učiniti sa odabirom partnera u remontu helikoptera. Čak štoviše, ZTC ima puno veći kadrovski, tehnički i dokumentacijski kapacitet za remont Migova nego helikoptera. U čemu je kvaka? Pa jedino u tome što netko opet želi izbjeći remont Migova u ZTC-u kao što je izbjegao i 2003. kada su Migovi otišli u rumunjski Aerostar. Posljedice toga remonta osjećaju se i danas. Da li je itko ikada od najodgovornijih ljudi u MORH-u pogledao ugovor o tadašnjem remontu. Ne samo da nije bilo natječaja za remont i da ugovor nije uključivao ZTC u remont već u ugovoru uopće nije bilo predviđenih sankcija ili penala za kašnjenje u isporukama ili zbog loše obavljenih radova. Nitko pojma nema o tome da su Rumunji u ugovoru bili obvezni ispuniti offset u vrijednosti nekoliko milijuna kuna. Gdje i kako je taj offset učinjen? Nema odgovora. Zbog takvih šttenih ugovora netko je trebao odgovarati, ali po običaju nije.