Ako se do kraja ovog mjeseca ne potpiše ugovor s najboljim ponuđačem remonta zrakoplova MIG-21, hrvatsko ratno zrakoplovstvo biti će blokirano u provedbi obuke svojih pilota od sredine 2013., jer neće imati raspoložive zrakoplove dvosjede za obuku MiG-21UM, doznaje Defender.hr. Naime, hrvatskim zrakoplovima MiG-21UM (2 zrakoplova) resursi istječu 23. i 28. travnja 2013. te 26. svibnja 2013. godine (2 zrakoplova). Remont zrakoplova traje ukupno pet do šest mjeseci uključujući izdavanje različitih dozvola za dolazak zrakoplova, remont motora, trupa i ostalih komponenti, farbanje, probe zrakoplova i slično. U sve to treba uključiti novogodišnje i vjerske blagdane, dakle 15 dana bez aktivnosti. S obzirom na važnost ovog pitanja, nevjerojatna je lakoća s kojom se čelni ljudi obrambenog sustava odnose spram toga ne gledajući posljedice u bliskoj budućnosti. Veliki je problem što se po pitanju rješavanja problematike borbenog zrakopolovstva sustavno ne radi niti se sustavno donose odluke već se osluškuju izjave vodećih političara u zemlji, pa se prema tome kreira i rješenje. Neki su u MORH-u od početka svojeg mandata donijeli jedino odluku da prihvate mjesto za koje su bili nominirani, jer su za sve drugo očito nedorasli i nesposobni, barem kad je donošenje odluka u pitanju. Nevjerojatna je činjenica da je Povjerenstvo za borbeni zrakoplov imenovano od strane ministra obrane Ante Kotromanovića u sastavu: Predsjednik Povjerenstva-pomoćnik ministra Viktor Koprivnjak, zamjenik Predsjednika-zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva brigadni general Dražen Šćuri, članovi Jasmina Čaušević, Igor Šipušić i Ivan Selak, donijelo jednoglasne zaključke još 16.listopada 2012, da se Migovi 21 žurno upute na remont u odabrani zavod, a da se ništa od tada nije pomaknulo s mrtve točke. Spekuliralo se kako bi se ponovno trebali poslati zahtjevi za ponudama, ali je nejasno zbog čega ako je Povjerenstvo odgovorilo na ono što je ministar tražio. Ne radi se samo o ovom Povjerenstvu već i onom ranijem koje je radilo Analizu izvodivosti i isplativosti remonta za MIG-21. Dakle oba su Povjerenstva donijela jednoglasne zaključke. Bilo bi poražavajuće da ministar obrane ne vjeruje svojim ljudima kao i načelnik Glavnog stožera OSRH. Ako im vjeruje i ako je novčana ponuda u skladu s onim što se očekivalo, tko se onda poigrava s krajnjim rokovima resursa preostalih Migova i u čijem interesu?