Nakon dugog niza godina konačno imamo zajedničko stajalište kad je u pitanju borbeno zrakoplovstvo. Republika Hrvatska prelazi na zapadni tip borbenog aviona. Vijeće obrane je zaključilo na jučerašnjoj sjednici kako će do kraja 2016. godine ipak biti donesena konačna odluka o nasljedniku Migova, a njega bi trebalo predložiti Povjerenstvo imenovano od strane Vlade RH. Dakle, prvi put državni i vojni vrh su se suglasili kako Republika Hrvatska zadržava borbeno zrakoplovstvo i da neće koristiti savezničko zrakoplovstvo u nadzoru vlastitog zračnog prostora kao što to čine države Baltika, Island i Slovenija. To je dobra vijest. Loša je što RH nije u dobroj financijskoj i gospodarskoj situaciji te će po svemu sudeći ovako dugoročno rješenje morati potražiti u suradnji sa saveznicima unutar NATO saveza. Naime, iz krugova bliskih sudionicima sastanka, ističe se kako RH zasigurno neće kupovati novi zrakoplov zapadne proizvodnje već se radi isključivo o rabljenim avionima. Tri su najozbiljnije opcije na stolu ako financijska situacija bude nešto povoljnija: Smart Defense sa Češkom, Mađarskom i Slovačkom na borbenom avionu Gripen, američka donacija borbenih aviona F-16 Block 25 koji će se trebati modernizirati te rabljeni francuski avioni Mirage2000. Kao alternativa, u slučaju nedostatka dostatnih financija, odnosno slabog rasta BDP, spominje se izraelski Kfir. Načelnik Glavnog stožera OSRH general zbora Drago Lovrić, inače glavni vojni savjetnik predsjednice RH, izvjestio je o tome kako je na dva od tri preostala remontirana borbena aviona MiG-21 ostala posljednja provjera, odnosno još jedan let, tako da bi borbena eskadrila bila kompletirana do sredine svibnja. Također, Lovrić je izvjestio kako je u tijeku prihvat borbenih oklopnih vozila Patria AMV u OSRH, 16 ih je primljeno, 33 su u pripremi, a 69 će se primiti do kraja ove godine. Najavljena je nabava osam daljinski upravljanih oružanih stanica 30mm za osam AMV-a iduće godine. Na sjednici Vijeća obrane ukazano je na prioritetnu modernizaciju radarskih sustava za nadzor pomorskog područja Republike Hrvatske, a kako sada stvari stoje, to će raditi američka tvrtka Exelis i švedski SAAB. Vrlo blizu je realizacija nabave helikoptera OH-58D Kiowa dok su pregovori vezani uz Black Hawk inicijalne prirode bez konkretnih dogovora. Predsjednica je obavještena kako je u tijeku izrada taktičke studije o helikopterskim sposobnostima koja se radi na temelju zahtjeva iz Dugoročnog plana razvoja OS RH 2015-2024, gdje je u poglavlju „Prioriteti Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane navedeno da će se „razmatrati moguće opcije i modaliteti zamjene transportnih helikoptera koji su trenutačno u operativnoj uporabi te ovisno o mogućnostima započeti s procesom prelaska i uvođenjem u operativnu uporabu zamjenskih helikoptera kojima će se osigurati održivost helikopterskih transportnih sposobnosti Oružanih snaga“. Cilj studije je da se utvrdi potreba uvođenja drugih tipova helikoptera na temelju zahtijevanih sposobnosti definiranih u strateškim dokumentima te na temelju primljenog paketa Ciljeva sposobnosti koji OS RH moraju ispuniti u području prvenstveno zrakoplovstva, ali i za potrebe drugih dijelova OS RH. Studija se ne bavi usporedbom srednjih višenamjenskih helikoptera i određivanjem najboljeg od njih, već će se to utvrđivati u sljedećoj fazi izradom studije o izvodljivosti. To znači da su najave o skorom uvođenju UH-60 u Black Hawk bile preambiciozne te da se prvo moraju izraditi neki temeljni dokumenti koji bi uopće mogli uzeti u obzir UH-60. To su taktička studija koja je u izradi, pa tek potom studija izvodljivosti prema kojoj će se uporedno ocjenjivati niz srednje teških višenamjenskih helikoptera na tržištu koji bi mogli zamijeniti sadašnju flotu helikoptera MIL, a u konačnici sve ovisi o financijama. Sudeći po cijeni novog UH-60 sa opremom, obukom i pričuvnim dijelovima (50 milijuna USD za Slovačku), neće Black Hawk tako skoro u Hrvatsku, a na tržištu postoje i druge opcije koje nudi AgustaWestland i Airbus Helicopters.