Ovih je dana zamjenica ministra obrane Višnja Tafra na saborskom Odboru za obranu samo potvrdila vijest koju je Defender.hr već objavio prije desetak dana. Naime, na Vojnotehničkom savjetu MORH-a prije 15-ak dana, ministar obrane je nakon mišljenja članova Savjeta, koji su jednoglasno predložili jedinu moguću varijantu u trenutnim financijskim i gospodarskim okolnostima, a to je remont MiG-ova, pripremio odluku za državni vrh koja je na koncu i prihvaćena. Za one koji su pažljivo pratili što je donosio Defender.hr, nije bilo iznenađenja. Potvđena je i informacija našeg portala o zadržavanju minimuma sposobnosti sa 12 zrakoplova, a ne 15 kako su tražili predstavnici HRZ i PZO. Međutim, pomalo smo iznenađeni sredstvima koja su ostavljena za remont u visini 80 milijuna kuna u 2013. što je 50 posto potrebnog iznosa, premda resursi svim MiG-ovima ističu do konca 2013.pa je bilo za očekivati rezerviranje svih potrebnih sredstava u 2013. Bilo kako bilo, ako se razvlačenjem financijskih sredstava za remont MiGova na dvije proračunske godine htjelo pomoći helikopterskoj floti koja u 2013. treba remont pet helikoptera, onda je to još prihvatljivo. No, ako se to činilo iz razloga kako će novac, odnosno najniža ponuda, biti jedino mjerilo odluke na budućem natječaju za remont, onda je to svakako loše. Naime, Hrvatska ne nabavlja krumpire, ciglu ili crijep pa da najniža ponuda bude i najbolja. Ovdje je riječ o sasvim drugim mjerilima i kriterijima, a cijena može biti samo jedan od kriterija, ali ne presudan. Govorimo o činjenici kako su ponuđači za remont na zahtjev MORH-a u prethodnom razdoblju dostavili tehničko komercijalnu ponudu, dakle ne informativnu kako se želi proturiti u javnost. Prema takvim valjanim tehničko komercijalnim ponudama, rumunjski Aerostar je u dva navrata bio 30-40 posto skuplji od ponude ukrajinskog zavoda i sada bi u najmanju ruku bilo vrlo čudno kada bi za isti remont i broj zrakoplova bili jeftiniji od Ukrajinaca. Druga zanimljiva činjenica vezana uz remont jest stajalište pojedinih čelnih ljudi Vojnotehničkog savjeta da treba ići na natječaj za remont. Radi se upravo o ljudima zaslužnima za slanje Migove u Rumunjsku 2003. koji i danas nemušto i neargumentirano brane tako loše odrađeni posao. Ako je netko stručnjak u pojedinom području zrakoplovstva, to nikako ne znači da je stručnjak za remont Migova, jer se odlazak u Rumunjsku pokazao dokumentirano lošim poslom što je potvrdilo i prvo Povjerenstvo sa zaključcima iz prve polovice ove godine. Zanimljiva činjenica, kada su Migovi išli na remont 2003. u Rumunjsku, prethodno nije bio proveden natječaj, odnosno isti ljudi nisu na tome inzistirali. (Zakon o javnoj nabavi iz 2001. niti jednim svojim člankom nije oslobodio Naručitelja da ne objavi natječaj za remont). Sada je odjednom natječaj postao obligatoran. Naime, u državnom i vojnom vrhu pod svaku cijenu izbjegavaju odgovoriti na pitanja o zaključcima Povjerenstva za borbeni zrakoplov kojem je na čelu bio pomoćnik ministra obrane Viktor Koprivnjak. Defender.hr je o tome u nekoliko navrata pisao i prema provjerenim informacijama, Ukrajinci su pomeli Rumunje. Još jednom naglašavamo, riječ je o tehničko-komercijalnim ponudama, a ne informativnim ponudama. U zaključcima Povjerenstva traži se žurno slanje Migova u Ukrajinu, jer su i članovi svjesni kako resursi na dvosjedima odlaze u travnju i svibnju iduće godine. Sada je već posve jasno kako remont dvosjeda neće biti proveden na vrijeme.  Puno toga će biti vidljivo iz natječajne dokumentacije, ali i iz sastava Povjerenstva koje će odlučivati o ponudama. Bude li sve odrađeno po pravilima struke, ne bi trebalo biti iznenađenja, jer je struka već u dva navrata ove godine rekla svoje mišljenje, jednoznačno i na temelju jasnih kriterija.