Probni pilot HRZ i PZO brigadir Ivan Selak biti će uskoro promaknut u čin brigadnog generala, doznaje Defender. Vrhovna zapovjednica OSRH i predsjednica države Kolinda Grabar Kitarović promaknut će brigadira Selaka u čin brigadnog generala na prijedlog ministra obrane Ante Kotromanovića. Od trenutka posljednjeg promaknuća Ivana Selaka iz čina pukovnika u čin brigadira u svibnju 2006. godine, moralo je proći skoro 10 godina da bi borbena komponenta zrakoplovstva dobila konačno i jednog istinskog borbenog pilota generala. To je najmanje što se moglo učiniti za čovjeka koji je sasvim sigurno zadužio HRZ i PZO i OSRH u cjelini, ne samo zbog stvarnog istinskog doprinosa tijekom borbene operacije Oluja (četiri borbene zadaće u jednom danu) kada je odradio sve ciljeve na okupiranom području nevjerojatnom preciznošću već i nesebičnog angažmana u obuci mlađih pilota, spašavanju borbene tehnike, a osobito doprinosa prilikom preuzimanja remontiranih Migova u posljednje dvije godine. Svjedoci prihvata Migova u borbenu eskadrilu tvrde kako je Selak bio ne samo pilot već inženjer, stručnjak koji je mogao detektirati razlog svakog otkaza na avionima i na taj način je uvelike pomogao ukrajinskom zavodu da remont privede kraju, a da borbena eskadrila aviona starih 40 godina bude operativna u postotku većem nego što je to uobičajeno. Kroz lik i djelo brigadira Ivana Selaka svatko može vidjeti povijest hrvatskog borbenog zrakoplovstva. Nažalost, iz tko zna kojih razloga do te povijesti kao da nije stalo vladajućim garniturama. Dok poraženi i gubitnici slave svoje poraze i čuvaju vojnu baštinu u vojnim muzejima, osobito kad je u pitanju zrakoplovstvo, pobjednička vojska u Hrvata svoje borbeno zrakoplovstvo baštini na ledinama i livadama dajući zubu vremena oduška da nagrize i posljednje svjedoke i stvarene sudionike ratnih zbivanja. Zrakoplovi se nabijaju na prigodne kolce, a za one avione koji su zaista pisali povijest i za koje je civilno društvo pokazalo interes da se obnove, urede i izlože, država kaže kako su to predmeti od neprocjenjive važnosti za naciju i da ih se ne može nekome dati urediti. Pa tako MiG-21 ev.broja 102 sa toliko simbolike i povijesti, sa kojim je Selak pobjegao iz JNA, sa kojim je odradio borbene zadaće u Oluji, najmlađi od svih borbenih aviona MiG-21 u sastavu HRZ i PZO te posljednji avion kojeg je ZTC remontirao prije raspada SFRJ i za kojeg ima remontnu dokumentaciju, zbog neprocjenjive vrijednosti za državu i dalje već godinama stoji i truli na livadi. Avion bi se mogao dovesti i u letno stanje kad bi postojala volja i želja odgovornih. Civilne udruge su spremne i financirati takve projekte nezavisno od MORH-a. Ne treba previše mudrovati o tome kakav bi interes avion sa takvom povijesti izazvao na međunarodnim zrakoplovnim priredbama, osobito ako bi njime upravljao isti pilot koji je s njim preletio u Republiku Hrvatsku. Dakle, Selak bi i svoje umirovljeničke dane opet mogao dati Republici Hrvatskoj. Kao da nije već dovoljno dao. Koliko ima takvih ljudi danas? Možda će se stvari po pitanju Mig-a 102 promijeniti nakon parlamentarnih izbora, tko god bio na vlasti.