U MORH-u je pokrenuta službena istraga oko objave  dokumenta Službe za opremanje i modernizaciju MORH-a pod nazivom “Analiza izvodivosti i isplativosti remonta i  produženja životnog vijeka aviona MiG-21 bis i MIG-21UM” iz travnja 2012., na portalu Defender.hr. To je našem portalu potvrđeno iz dva neovisna izvora.  Niti nas to zabrinjava niti čudi, jer objavljivanje rezultata Analize očito se nije svidjelo mnogima, osobito igračima u pozadini koji sjede u MORH-u i OSRH i već godinama podržavaju monopol u nabavama za HRZ igrajući za “uhljebljene” dobavljače. Neki su mislili da će spinovima po medijima, angažirajući umirovljene generale zrakoplovstva, s kojima su nekad pokretali zajednički biznis, moći progurati vlastitu “istinu” koja je za građane ove zemlje i više nego nepovoljna i dokazano neisplativa. Prijeti se dopisima jemenskih dužnosnika kojima se usput rečeno, uopće ne spominju imena. Potom se prijeti sporovima i sudovima koji se vode oko vlasništva nad MIG-ovima u Ukrajini, a da promicatelji “istine” uopće ne spominju koji su to sudovi i gdje se to vodi arbitraža o vlasništvu nad MIG-ovima. Po MORH-u kruže opskurna anonimna pisma gdje su svi sudionici izrade Analize, zapravo članovi kriminalne organizacije. Ide se toliko daleko da se bez imalo zadrške govori o dva srušena MiG-a 21 u Jemenu kao posljedici remonta u Ukrajini. Međutim, radi se o srušenim MiG-ovima koje je Jemen nabavio još 70-ih godina iz SSSR-a i koji nisu ni vidjeli Ukrajinu, a kamoli obavili tamo remont. Pojednostavljeno, sve ovo ima jedan jedini cilj, a  to je obezvrijediti struku, natjerati je da se povuče sa svojim stajalištima i učiniti Analizu “smećem”. Ministar obrane i načelnik Glavnog stožera moraju stati iza svojih ljudi, jer sve ostalo bilo bi skandalozno. Struka uopće nije ulazila u pitanje vlasništva nad MiG-ovima već je ocjenjivala postojeću ponudu. Ukrajinska država je čvrsto stala iza ove ponude i garantira za vlasništvo nad avionima.  Sve ostalo je posve irelevantno. Ukrajinski dužnosnici su dokumentirali to prije nepunih mjesec dana u izravnom kontaktu sa obrambenim dužnosnicima. Najbolje od svega, Jemen ima diplomatske odnose s Republikom Hrvatskom i jemensko veleposlanstvo koje pokriva Hrvatsku ima svoje sjedište u Beču, a počasni konzul je u Zagrebu. Do sada, nitko se službenim kanalima nije obratio hrvatskim institucijama zbog slučaja MiG-21. Umjesto toga, u MORH-u se slijevaju faksevi jemenskih generala, pa sa kojih to brojeva i iz kojih država? Ovome nije potreban nikakav komentar. Očito da je Analiza dirnula u tvrđavu nabave MORH-a, u monopol koji je bio rezerviran za pojedince više od dest godina, a koji su štitili odgovorni u obrambenim strukturama, prije svega MORH-a. I dalje se bore za monopol, i to izravno pred očima ministra obrane, a imaju i dodavače s kojima su do jučer radili u istoj firmi. Analiza je pokazala što je to donijelo 2003. pri remontu MiG-ova. Defender.hr se uspio umiješati u cijelu priču i upoznao zainteresiranu javnost sa svim detaljima iz ove Analize koja će uskoro biti predstavljena i državnom vrhu, neposredno pred zasjedanje Vijeća obrane i nacionalne sigurnosti. Defender.hr će i dalje objavljivati releventne dokumente koje imaju veze s nabavama velike vrijednosti. Upozoravat će na diskriminirajuće odluke o nabavi pričuvnih dijelova za zrakoplovstvo koje su i dalje na snazi, unatoč činjenici da su i ministar obrane i načelnik Glavnog stožera OSRH Ante Kotromanović i Drago Lovrić upoznati sa istima. Oko toga se ne žele previše žuriti, ali kad je u pitanju curenje informacija iz njihovih redova odmah su spremni sankcionirati odgovorne. Umjesto da podržavaju transparentnost nabava i upoznaju javnost s tako velikim projektima kao što je budućnost borbenog zrakoplovstva , oni nas vraćaju opet unatrag u “sivu zonu” u kojoj, bez ikakvih rasprava šire javnosti, o svemu odlučuje par ljudi za stolom. Objavom analize htjeli smo na neki način ohrabriti i sve one u OSRH koji misle svojom glavom da se na stručnoj razini suprotstave istom onom kadru koji više od deset godina “vedri i oblači” kad su u pitanju nabave, samo što se rotiraju s jednog mjesta na drugo te pritom krše novi Zakon o javnoj nabavi podržavajući monopol dobavljača o čemu je načelnik logistike brigadir Ivica Olujić već upoznao nadređene.Ako su ministar i načelnik GS OSRH dopustili i naložili istragu oko objave “Analize izvodivosti i isplativosti remonta i  produženja životnog vijeka aviona MiG-21 bis i MIG-21UM”, nadamo se da ce isto tako biti više zainteresirani oko uloge njihovih najbližih suradnika u poslovima s dobavljačima za HRZ. Defender.hr će uskoro objaviti dokumente iz kojih je očito da je jedan od sadašnjih visokih obrambenih dužnosnika “blagoslovio” oštećenje državnog proračuna, pa je tako MORH morao dvaput platiti za istu stvar. Nije riječ o nekoliko desetaka tisuća kuna već puno, puno više….