Proteklih smo se tjedana naslušali od raznih “kritičara” i dušebrižnika” kako su Migovi loše remontirani u Ukrajini i da se događaju različiti otkazi i kvarovi. Uzalud su probni pilot Ivan Selak i dužnosnici MORH-a pokušavali objasniti kako su završna podešavanja kod takvih remonta uobičajena te nakon toga dolazi do primopredaje. To se pokazalo točnim. Nakon detaljnih ispitivanja HRZ i PZO je preuzeo četiri aviona MiG-21, od kojih i jedan dvosjed. U tijeku je ispitivanje petog po redu aviona reg.oznake 164. Po jučerašnje obavljenom prvom probnom letu, avion je pozitivno odgovorio na sve zahtjeve probnog pilota, a ispitivanja se nastavljaju do kraja tjedna te ukoliko sve bude u redu primopredaja će biti obavljena do 18.08. Svima je jasno kako remont kasni, a zbog kašnjenja Ukrajincima će biti naplaćeni penali sa kamatama, kako je ugovoreno.  Takvog ugovornog ispunjavanja obveza nije bilo 2003. Zanimljivo, najglasniji kritičari su oni koji su dozvolili da se dogodi katastrofalan remont sa rumunjskim Aerostarom 2003. Niti penala niti ugovorenog offseta, a brdo otkaza i kvarova na avionima. Tko je zbog toga odgovarao? Da bi se uopće moglo približiti o kakvim je kvarovima riječ nakon remonta u Rumunjskoj, Defender.hr ekskluzivno objavljuje popis potrebnih radova, između ostalih, kao primjer na avionima ev.broja 164 i 117 nakon remonta u Rumunjskoj premda su svi avioni prošli na isti način. Samo na ova dva aviona popravci su trajali godinu dana, a iz priloženog se vidi kako su otklonjeni zahvaljujući prvenstveno ZTC-u. Usporedi li se takav remont sa današnjim u Ukrajini, komentar zaista nije potreban, osobito ako se uzme u obzir da su avioni još deset godina stariji danas nego tada. Očito se neke stvari brzo zaboravljaju, a dovesti danas borbene avione 40 godina stare u stanje potpune tehničke ispravnosti na čemu inzistira HRZ i PZO, stvarno je velik zalogaj za bilo koji zavod u svijetu. Zato, kako god bilo i što god tko mislio, Ukrajinci rade jako dobar posao pa makar i kasnili.    Autor: Mario Duspara

KOMENTIRAJTE (FACEBOOK)