S obzirom kako će do ljeta ove godine eskadrila borbenog zrakoplovstva imati na raspolaganju 12 aviona MiG-21 sa “full” resursima i da se posljedično tome očekuje znatno povećanje naleta pilota vezane uz obuku, postavlja se slijedeće pitanje. Da li se spomenute aktivnosti mogu nesmetano odvijatii koristeći infrastrukturu i uzletno sletnu stazu Međunarodne zračne luke Zagreb koja najavljuje znatno povećanje broja putnika, a time i letačkih operacija u zračnom prostoru iznad Zagreba i okolice? Na to pitanje iz MORH-a smo dobili nedvosmisleni odgovor: “Izvješćujemo Vas kako ne postoje planovi za trajno premještanje Eskadrile borbenih aviona iz Zagreba na neku drugu lokaciju. Privremeno premještanje EBA na neku drugu lokaciju u RH može biti prvenstveno vezano za potrebe provođenja specifičnih oblika letačke obuke, sudjelovanje na vojnim vježbama i sl. Napominjemo da je trenutna iskoristivost uzletno-sletne staze (piste) oko 20% maksimalnog kapaciteta, a u svakodnevnoj provedbi letova postoje tzv. “vršna opterećenja” (kapacitet uzletno-sletne staze maksimalno iskorišten). Iako će EBA u budućem razdoblju imati povećan broj letova, isti neće utjecati na redovno odvijanje zračnog prometa na međunarodnoj zračnoj luci Zagreb. Kako bi se izbjeglo ometanje redovnog odvijanja civilnog prometa, Eskadrila borbenih aviona svoje aktivnosti prilagođava i provodi izvan tog vremena.”, stoji u odgovoru MORH-a. Ne treba previše isticati činjenicu kako je Republika Hrvatska jedina članica NATO saveza koja svoju eskadrilu borbenih aviona bazira u glavnom gradu države, odnosno u neposrednoj blizini najprometnijeg aerodroma u državi.