U tijeku je izrada taktičke studije o helikopterskim sposobnostima koja se radi na temelju zahtjeva iz Dugoročnog plana razvoja OS RH 2015-2024, gdje je u poglavlju „Prioriteti Hrvatskoga ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane navedeno da će se „razmatrati moguće opcije i modaliteti zamjene transportnih helikoptera koji su trenutačno u operativnoj uporabi te ovisno o mogućnostima započeti s procesom prelaska i uvođenjem u operativnu uporabu zamjenskih helikoptera kojima će se osigurati održivost helikopterskih transportnih sposobnosti Oružanih snaga“, priopćio nam je službenim putem MORH na upit vezan uz problematiku nabave novih tipova helikoptera za OSRH. Isto tako, „u okviru dostupnih programa suradnje sa strateškim partnerima, nastavit će se s ispitivanjem mogućnosti za daljnjim unaprjeđenjem ukupnih helikopterskih sposobnosti mogućim uvođenjem u operativnu uporabu i drugih tipova helikoptera pored transportnih. Ovakvi projekti će se implementirati ako bi njihov doprinos ukupnim sposobnostima Oružanih snaga bio značajan, a istovremeno ne bi predstavljali takvo resursno opterećenje koje bi utjecalo na provedbu drugih planiranih projekata, dodaje MORH. Cilj studije je da se utvrdi potreba uvođenja drugih tipova helikoptera na temelju zahtijevanih sposobnosti definiranih u strateškim dokumentima te na temelju primljenog paketa Ciljeva sposobnosti koji OS RH moraju ispuniti u području prvenstveno zrakoplovstva, ali i za potrebe drugih dijelova OS RH. Studija se ne bavi usporedbom srednjih višenamjenskih helikoptera i određivanjem najboljeg od njih, već će se to utvrđivati u sljedećoj fazi izradom studije o izvodljivosti. Dakle, prema službenim stajalištima MORH-a moguće je zaključiti kako se trenutno najozbiljnije razmatra uvođenje u operativnu uporabu helikoptera OH-58D u sastav HRZ i PZO do kraja 2015. S druge strane, očito je kako su u MORH-u ipak shvatili da su najave o skorom uvođenju UH-60 u Black Hawk bile preambiciozne te da se prvo moraju izraditi neki temeljni dokumenti koji bi uopće mogli uzeti u obzir UH-60. To su taktička studija koja je u izradi, pa tek potom studija izvodljivosti prema kojoj će se uporedno ocjenjivati niz srednje teških višenamjenskih helikoptera na tržištu koji bi mogli zamijeniti sadašnju flotu helikoptera MIL, a u konačnici sve ovisi o financijama. Sudeći po cijeni novog UH-60 sa opremom, obukom i pričuvnim dijelovima (50 milijuna USD za Slovačku), neće Black Hawk tako skoro u Hrvatsku, a na tržištu postoje i druge opcije koje nudi AgustaWestland i Airbus Helicopters. O svemu više za dvije godine, kako smo i ranije pisali, ali ne u nabavu već početak priprema kao što su RFI, RFP i kako to već ide.