Pilot Stanko Hrženjak jučer je rekao sve što se imalo reći o razlozima pada aviona Mig-21 reg.oznake 121. Dakle, avion je bio potpuno neupravljiv, otkazala je hidraulika, motor se zapalio…Pukovnik Hrženjak nije imao nikakvu drugu mogućnost nego da napusti letjelicu i spasi vlastiti život. Mig-21 kojem su produživani resursi na papiru odobrenjem glavnog inženjera HRZ i PZO, odnosno šefa tehnike HRZ i PZO, ionako je trebao već napustiti eskadrilu borbenih aviona. Materijalna šteta nebitna, na zemlji još manja, nema stradalih. Od jučer su krenuli komentari kvazistručnjaka kako avion nije niti smio letjeti, jer nije imao resurse. Najbolje od svega isti ti “stručnjaci” su produžavali resurse Migovima prije remonta u Rumunjskoj, a niti jednu riječ nisu zucnuli kad su krenuli problemi nakon povratka aviona iz Rumunjske da bi se danas predstavljali kao spasioci borbenog zrakoplovstva….da nije žalosno bilo bi smiješno.  Neki medijski poltroni bili su vidno razočarani činjenicom kako nije pao avion koji je remontiran u Ukrajini, kakav bi se to dernek radio da je bilo suprotno. No, vratimo samo kratko na famozno produžavanje resursa za Mig-21 reg.oznake 121. Produžavanje resursa dozvoljava proizvođač i to do 20 posto međuremontnog resursa. Ako je međuremontni resurs 850 sati, izračunajte sami koliko to može biti vremenski. I to je to. Može netko lajati na zvijezde, ali formalno sve je odrađeno po pravilu službe kako bi se reklo. I točka. E sad, da li je to ispravna odluka, da li se baš zaista moralo tako dugo čekati na odluku o remontu aviona. Trajalo je to godinama, premda se već davno prije znalo kako novaca za nešto drugo nema. Da je odluka donesena ranije vjerojatno ne bi do ovog došlo, ali što bi bilo kad bi bilo. Iznad svega najvažnije je što je pilot uspio sačuvati vlastiti život. On je neprocjenjiv. Biti pilot borbenog aviona u Hrvatskoj, zaista je najraritetnije zanimanje. Ako se kojim slučajem dogodi da netko od pilota mora na bolovanje, netko na godišnji, dvojac na odmoru poslije dežurstva..borbena eskadrila bi bila opustošena kadrovski..toliko je pilota. Zato smo, između ostalog, jučer odahnuli kada smo saznali da je sa Stankom Hrženjakom sve u najboljem redu. MORH u suradnji sa državnim vrhom mora gledati u budućnost, jer ona nije na Migovima. Projekcije vojnog proračuna u idućih pet godina moraju uzeti u obzir izdvajanja za nabavu borbenih aviona. Ako tako ne bude, borbeno zrakoplovstvo se gasi.

KOMENTIRAJTE (FACEBOOK)