Prije desetak dana Defender.hr je izvjestio o oštećenju zrakoplova MiG-21 prilikom slijetanja na zračnu luku Zemunik. Tada nam je u MORH-u potvrđeno kako je do oštećenja zaista došlo, odnosno da je došlo do “tvrdog slijetanja” uslijed vremenskih neprilika koje su vladale nad područjem srednje i južne Dalmacije u vrijeme održavanja obuke. Međutim, oštećenje nije bilo bezazleno, jer se morala zamjeniti noga zrakoplova koji je sletao sa 800 kg goriva u uvjetima vrlo niske vidljivosti na aerodromu Zemunik. Osim toga, zbog oštećenja je na nekim spojevima došlo do istjecanja goriva, a narušila se i geometrija krila, doznaje Defender.hr. Avion je nakon obavljenih radova i popravaka doveden u letno stanje. U tijeku je istraga cijelog slučaja, a prema dostupnim informacijama oni koji se bave njome skloni su pohvaliti pilota, a kazniti odgovorne časnike unutar eskadrile borbenog zrakoplovstva, jer su dopustili provedbu obuke u uvjetima koji to apsolutno nisu dozvoljavali. Zašto pohvaliti pilota? Jedino zbog činjenice da je sa samo 150 sati letenja na zrakoplovu MiG-21 uspio spasiti vlastiti život i povjerenu mu letjelicu. Možda bi mu se moglo zamjeriti zbog čega nije odletio na neki drugi alternativni aerodrom gdje su vladali znatno povoljniji vremenski uvjeti (Split i Dubrovnik su bili također pod utjecajem nevremena i nisu mogli biti korišteni kao alternative), pa je odluka o provedbi obuke još bizarnija, ali o tome netko drugi treba provesti istragu i doznati sve okolnosti. Dobri poznavatelji borbenog zrakoplovstva kažu kako je sreća da se radi o zrakoplovu MiG-21, jer da je bio u pitanju bilo koji noviji zrakoplov zapadne proizvodnje, tragedija bi bila zapečaćena. U ovom slučaju definitivno je zakazao ljudski faktor. Prisjećajući se ne tako davnog nesretnog događaja na Slunju i sudara dvaju Migova nad poligonom, možemo reći kako je i tamo bio u pitanju ljudski faktor. Postavlja se pitanje kako je jedan od sudionika nesretnog događaja uopće mogao krenuti na tako zahtjevnu zadaću nad slunjskim poligonom ako je, između svih ostalih otežavajućih okolnosti, do jutarnjih sati “tulumario”? Pod svim drugim otežavajućim okolnostima ovdje se podrazumijeva nedostatak obuke i treninga, mladost i neiskustvo. Kombinacijom svih ovih faktora, a svi su i danas prisutni u borbenoj eskadrili, tragedije su neizbježne. Piloti Migova i općenito borbenog zrakoplovstva moraju živjeti život pilota 24 sata. To su odricanja vrijedna svake pažnje i pohvale, ali zato se zvanje borbenog pilota i naziva elitnim. Ako su najodgovorniji ljudi unutar borbene eskadrile skloni godinama izvoditi brišuće letove nad svojim mjestima rođenja bez ikakvog povoda i cilja, dakle isključivo zbog “fore”, potom ne poštivati procedure zbog čega izlijeću sa poletno-sletnih staza, te zbog pijanstva biti izbacivani sa prestižnih inozemnih zrakoplovnih vojnih akademija, a “čašici” su bili skloni i prije, kako očekivati od podređenih pilota da budu kvalitetniji i discipliraniji od njih samih.  Ovdje treba posve otvoreno reći kako je najveći krivac za ovakvo stanje isključivo sustav, jer je on višegodišnjim zapuštanjem borbene eskadrile kako u tehničkom tako i kadrovskom smislu, dozvolio negativnu selekciju i dopustio kadroviranje nekolicini pilota. Sustav je onemogućio kvalitetnu obuku sa dovoljnim brojem sati naleta što posljedično dovodi do nesreća i tragedija. Da je drugačije, tada bi i piloti bili kontinuirano zauzeti svojim obvezama, bili bi discipliniraniji, iskusniji i znali bi da se letenje mora provoditi “by the book”, a ne po nečijem vlastitom nahođenju.Do današnjeg dana, kontinuirano se i jedino priča o tome kako su zrakoplovi MiG-21 tehnički dotrajali, spremni za muzej i da je borbeno zrakoplovstvo pred rasulom, što nije daleko od istine. Niti jedan od Migova nakon rumunjskog remonta nije naletio barem 350 sati, a bilo je predviđeno remontom 850 sati do danas. Razlozi tomu su česti kvarovi zbog loše odrađenog remonta i nedostatna logistička potpora izvođača. Međutim, kakvi god da jesu, hrvatski Migovi nisu krivci za gore nabrojane probleme koji iz mjeseca u mjesec postaju sve očitiji i prijete spiralom događaja sa tragičnim posljedicama.