Dva borbena zrakoplova Hrvatskog ratnog zrakoplovstva i protuzračne obrane (HRZ i PZO) MiG 21 danas, jučer su, 1. srpnja 2015., po zapovijedi NATO zapovjedništva (Combined Air Operations Centre – CAOC ) izvršili presretanje civilnog zrakoplova koji je ušao u hrvatski zračni prostor. Radilo se o putničkom avionu, koji je bio na letu iz Frankfurta prema jugoistoku Europe i nije se javljano kontroli leta već na području Slovenije. Nadležno NATO zapovjedništvo u 16,52 sati izdalo jezapovjed za intervencijom dežurnog borbenog dvojca HRZ i PZO-a, koji su odmah poletjeli i presreli civilni zrakoplov u neposrednoj granici sa Slovenijom. Nakon što je izvršena identifikacija, utvrđeno je da je riječ o avionu Air-bus 321 britanske kompanije Monarch Airlines. S obzirom da je navedeni avion letio po planu leta,borbeni dvojac pratio ga je do granice BiH, te su se po zapovijedi NATO zapovjedništva CAOC vratitli u zrakoplovnu bazu Pleso. Prvi je to put da je nadležno NATO zapovjedništvo zatražilo intervenciju hrvatskog borbenog dvojca od kada je RH postala punopravna članica NATO saveza. Neizravno, MORH je zapravo potvrdio nedavno pisanje našeg portala kako su hrvatski Migovi već neko vrijeme zaduženi da prema potrebi reagiraju na uljeze u zračnom prostoru Mađarske i Slovnije. Naime, nakon što su Mađari 11. lipnja prizemljili borbenu eskadrilu Gripena dok se ne utvrdi uzrok nesreće jednog od njih u blizini zrakoplovne baze Kecskemet, hrvatski borbeni avioni MiG-21 prema potrebi nadziru zračni prostor NATO članica Mađarske i Slovenije, zemlje koja nema borbeno zrakoplovstvo i kojoj su Mađari nadzirali zračni prostor u sklopu NATO saveza. Prvi je to put da su hrvatski borbeni avioni angažirani da ranadziru zračni prostor susjednih zemalja. Do jučer, to je izgledalo kao nemoguća misija. Pokazalo se da su hrvatski borbeni piloti zadovoljni sa onim što su dobili i tražili, otklonjene su u najvećoj mjeri sve “dječje bolesti” ove nazovimo je modernizacije NAV/COM opreme koja nije napravljena nigdje u svijetu, a napravljena je, jer je tako tražio HRZ i PZO. Integracija ruske analogne tehnike stare 40 godina sa zapadnom digitalnom opremom novijeg doba, zaista se činila nemogućom misijom i svakom imalo objektivnijem promatraču bilo je jasno kako će morati proći vrijeme da sve sjedne na svoje mjesto. Avioni stari 40 godina sa ugašenom proizvodnjom pričuvnih dijelova od strane proizvođača ipak lete u RH, raspoloživost borbene eskadrile je veća 60 posto što je bio zahtjev struke. Posljednji avion sa remonta biti će u operativnom sastavu eskadrile do kraja ovog tjedna.