Premda je neslužbeno najavljivano kako će sjednica Vijeća obrane i nacionalne sigurnosti, na kojoj bi se, između ostalog, donijela i odluka o budućnosti hrvatskog borbenog zrakoplovstva, trebala održati početkom svibnja, to se ipak nije dogodilo, prvenstveno zbog ruske ponude za MIG-29, doznaje Defender. Da su stvari prilično ozbiljne govori i informacije kako su Rusi danas zbog toga ponovno u Zagrebu gdje će s susresti sa predstavnicima hrvatskih obrambenih struktura i državnih tijela, prije svega ministarstva gospodarstva. Potpredsjednik vlade Radimira Čačića sve više pritišće obrambene strukture da sa Rusima dogovori nabavu rabljenih zrakoplova MiG-29 koji se nalaze u Mađarskoj, a jedini razlog je offset koji se pritom nudi. U vremenu kada se o investicijama u Hrvatskoj govori samo na sajmovima, forumima i skupovima kao nečemu što je toliko blizu a tako daleko, Radimir čačić kao najodgovornija osoba u vladi za investicije je osjetio trenutak da bi preko ruskog offseta mogao hrvatskoj vladi i RH u cjelini, donijeti prve dobre vijesti od preuzimanja vlasti. Pritom, naravno, Čačić kao gospodarstvenik ne uzima previše u obzir stvarni trošak nabave ovih zrakoplova koji “ogoljeni” koštaju približno 100 milijuna EUR. Tomu treba dodati i troškove naoružanja, obuke i prilagodbe infrastrukture na zemlji, pa se cijena znatno penje. Posebna su priča operativni troškovi korištenja takvih zrakoplova. Zabrinjava još jedna činjenica kad su u pitanju MIG-ovi 29. Naime, Malezija je 2009. odlučila u potpunosti izbaciti zrakoplove iz uporabe, jer je prema službenom priznanju na jedan zrakoplov, da bi uopće mogao letjeti, morala godišnje trošiti 5 milijuna USD. Radi se o zrakoplovima proizvedenim još 1990., dakle slično godište kao što su mađarski nabavljeni 1993. Nakon onoga što smo mogli pročitati u jučer objavljenom Godišnjem izvješću o stanju OSRH, jasno je kako MORH nema i neće moći financirati takvu nabavu, a niti operativne troškove korištenja, jer bi zbog toga u MORH-u stalo barem deset drugih prioriteta financiranja. S ruskom ponudom nisu oduševljeni niti u Uredu predsjednika upravo zbog svih drugih troškova koji bi nastali nakon kupovine. Zrakoplovna struka, odnosno piloti HRZ zaključili su da najbolja ponuda dolazi iz Ukrajine, doznao je Defender.hr. Naime, radi se o jemenskim zrakoplovima MiG-21 koji su nakon remonta u Ukrajini zadržani jer Jemen nije platio za obavljene radove. Nedavno su mediji uzbunjivali javnost tvrdnjama kako Jemen prijeti tužbama ako Hrvatska nabavi ove zrakoplove i slično. Takvo što najmanje treba zabrinjavati hrvatsku stranu. Naime, ako su Ukrajinci toliko uvjereni u ispravnost svojih tvrdnji, tada bi u ugovoru s hrvatskom stranom jednostavno trebalo stajati kako se obvezuju preuzeti na sebe svu štetu koja bi eventualno nastala zbog spora sa Jemenom. Naravno, za takvo što treba garantirati ukrajinska država i stvar je riješena.Kad je riječ o tvrtki Aerostar u Rumunjskoj i mogućnosti da se tamo MIG-ovi ponovno remontiraju, najbolje da o tome pričaju ljudi koji su preuzimali hrvatske remontirane MIG-ove prvi put.