U Ministarstvu obrane RH danas, 9. srpnja 2014., održana je konferencija za medije o borbenim zrakoplovima tipa MIG-21 koji su bili na remontu u ukrajinskom Zavodu u Odessi. Okupljenim predstavnicima medija obratili su se pomoćnik ministra obrane za materijalne resurse Viktor Koprivnjak, načelnik Samostalnog sektora za javnu nabavu Branko Pribolšan, zapovjednik HRZ i PZO-a brigadni general Dražen Ščuri i pilot 91. HRZ i PZO-a brigadir Ivan Selak. Pomoćnik ministra obrane za materijalne resurse Viktor Koprivnjak rekao je kako je Ministarstvo obrane provelo transparentan natječaj u skladu sa Zakonom o javnoj nabavi, te da je vrlo važna činjenica da je ukrajinska ponuda za otkup i remont MIG-ova 21, osim što je ispunjavala sve uvjete natječaja, bila je i za više od 40 milijuna kuna jeftinija od rumunjske ponude. „Mi inzistiramo na izvršenju ugovora te svi zrakoplovi moraju biti potpuno ispravni i sigurni prije nego što se predaju HRZ i PZO-u u operativnu uporabu, a ne pristajemo ni na kakve kompromise“, istaknuo je pomoćnik Koprivnjak. „U provedenom postupku ugovaranja remonta i nabave za borbene zrakoplove MiG-21, sukladno Uredbi o javnoj nabavi za potrebe obrane i sigurnosti koji je temeljen na europskim direktivama nije bilo žalbi ni prigovora. Štoviše, nakon što je izgubila na natječaju za remont MIG-ova, rumunjska tvrtka Aerostar S.A. poslala je na adresu Ministarstva obrane pismo u kojem se zahvaljuje na korektnom i na transparentno provedenom natječaju“, rekao je načelnik Samostalnog sektora za javnu nabavu Branko Pribolšan te je dodao da će MORH sukladno Ugovoru o kupnji i remontu 12 borbenih zrakoplova tipa MIG-21, za kašnjenje u isporuci zrakoplova obračunati ugovorne penale prema izvođaču radova – ukrajinskom Remontnom zavodu iz Odesse. Govoreći o testiranju letova na pet jednosjeda kupljenih od ukrajinske strane i dva hrvatska dvosjeda tzv. „kockice“, od kojih je jedan zrakoplov Ministarstvo obrane RH preuzelo i uvelo u operativnu uporabu u OS RH, testni pilot 91. HRZ i PZO-a brigadir Ivan Selak je rekao da su testiranja obavljena na svim zrakoplovima, međutim ne u onom obimu u kojem se to inače radi. Naime, ugovor i predviđa da se preliminarna testiranja obavljaju u Ukrajini, a završna testiranja u Hrvatskoj. „Nije bilo moguće provesti potpuno testiranje u Ukrajini, sukladno ugovoru, poput ispitivanja radarskog sustava, radiovisinomjera, te probnih letova pri visokim nadzvučnim brzinama. Avion se testira u četiri probna leta, prvi probni let je testiranje upravljivosti, uravnoteženosti, sigurnosti i stabilnosti motora. Na drugom probnom letu provodi se testiranje nove opreme, a na trećem pri visokim nadzvučnim visinama pri maksimalnoj brzini, a tijekom četvrtog, završnog leta provodi se proba radara. Ukoliko tijekom navedenih testiranja i probnih letova nešto nije ispravno, otklanjaju se nedostatci i taj let se ponavlja“, rekao je brigadir Selak. Također, brigadir Selak je napomenuo kako je zrakoplov 135 prošao sva testiranja, dok će se završna testiranja na zrakoplovu 131, kao i 133 obaviti tijekom ovih dana, a testiranja na zrakoplovima 132 i 164 očekuju se tijekom idućega tjedna. Odgovarajući na novinarski upit o detaljima izvanrednog događaja tijekom rutinskog probnog leta, o kojemu je MORH tada i izvijestio javnost u redovnom priopćenju (6. lipnja 2014.), brigadir Selak je naglasio kako je to bio probni let na nadzvučnim brzinama i velikom visinama tijekom kojeg se testira motor u najekstremnijim uvjetima rada. „Na visini od 13.000 metara i pri brzini od 2 macha došlo je do nepredviđene situacije – „pumpanja“ uvodnika zraka motora. Nakon toga osjetila se buka i došlo je do gašenja motora. Ja sam odradio predviđeni postupak koji se provodi u takvim situacijama i na nižim visinama ponovno pokrenuo motor“, pojasnio je brigadir Selak. „U redovnom letenju to je nenormalna situacija, na probnom letu vjerovali ili ne, to je normalna situacija. Ne događa se, ali se dogoditi smije“, zaključio je probni pilot, brigadir Selak.

KOMENTIRAJTE (FACEBOOK)