I dok se ovih dana američki predsjednik Barack Obama zajedno sa europskim saveznicima u EU i NATO savezu dogovora o oblicima i vrstama sankcija spram Rusije zbog njezine aneksije Krima te u trenutku kada Kanađani protjeruju ruske vojnike na obuci, a Njemačka suspendira vojne ugovore sa Rusijom teške više od 100 milijuna EUR, u hrvatskom Zrakoplovno tehničkom centru razmatraju poslovnu suradnju sa ruskim obrambernim tvrtkama koje bi ni manje ni više nego radile remont helikoptera HRZ i PZO prema zamislima predsjednika Uprave ZTC-a Darka Cigrovskog. Dakle, proteklih se tjedana u jeku najžešćih konfrontacija i osuda Zapada zbog ruske agresije na Krim, u ZTC-u se pregovara i razgovara sa predstavnicima ruskih obrambenih tvrtki o poslovnoj suradnji.  Ne radi se o nekakvim civilnim programima već vojnom programu remonta helikoptera HRZ i PZO. U ZTC-u očio nisu ništa čuli od onoga što je prije desetak dana rekao glavni tajnik NATO saveza Anders Fogh Rasmussen, između ostalog: “…..to make clear that we can no longer do business as usual with Russia.”  Namjera davanja poslova ruskim obrambenim tvrtkama čiji prihodi financiraju rusku vojsku, dakle onu vojsku koju je anektirala Krim i to u trenutku kada Zapad prekida svaki oblik vojne suradnje sa Rusijom u najmanju ruku bilo bi iracionalno i nepromišljeno, a politički štetno. Naime, na čelu skupštine društva ZTC se nalazi ministar obrane Ante Kotromanović, a njegov zamjenik je general zbora Drago Lovrić. Doznali smo kako niti jedan niiti drugi ne znaju ništa o potezima Uprave ZTC-a na čelu sa Darkom Cigrovskim. Hrvatska je članica NATO saveza i EU, bilo bi zanimljivo čuti kako bi Kotromanović i Lovrić primjerice Poljskoj ili Baltičkim zemljama objašnjavali ovakve postupke u svijetlu najnovijih zbivanja. Naime, Defender.hr je dobio na uvid dokumentaciju koja sve spomenuto potvrđuje. Dok je u punom jeku trajao remont šest helikoptera Mi-8, predsjednik Uprave ZTC-a Darko Cigrovski je od tvrtke Autocentar Merkur iz Zagreba, odnosno predsjednika Uprave Hrvoja Sremića koji zastupa ruske poslovne interese, zatražio mogućnost uspostavljanja poslovne suradnje sa ovlaštenim poduzećem po pitanju remonta ruskih helikoptera. Ruska državna tvrtka OAO OPK “Oboronprom” je pozitivno odgovorila na zahtjev i o tome je zamjenik generalnog direktora I.V.Čečikov obavijestio Sremića 21. ožujka. Sremić je o interesu Oboronproma obavjestio Cigrovskog jučer i od njega zatražio službeni dopis sa konkretnim prijedlogom prema ruskoj strani, doznaje Defender.hr. Ako Cigrovski napravi pogrešan korak to će ga sigurno stajati pozicije u ZTC-u, jer je Nadzorni odbor već neko vrijeme raspoložen za njegovu smjenu. Činjenica jest da je nastavak remonta još četiri helikoptera u Sevastopolu neizvediv, jer je Sevastopol na Krimu i u sklopu je anektiranog dijela Ukrajine. Međutim, RH ima na raspolaganju nekoliko kvalittenih opcija i u ovoj situaciji. To je ukrajinski zavod Konotop na sjeveru Ukrajine za remont trupa, agregata…dok bi se remont motora kao i do sada odradio u Zaporožju u središnjem dijelu Ukrajine. U najgorem slučaju, u češkoj se nalazi remontni zavod LOM iz Praga koji remontira helikoptere ruske proizvodnje. Sve je trenutno bolje od opcije sa Rusijom. Predsjednik Uprave ZTC-a Darko Cigrovski nije bio previše raspoložen za komentar: ” Kao što znate ZTC d.d. je trgovačko društvo i sve poslovne poteze provodi sukladno pozitivnim zakonskim propisima. Budno pratimo odluke naše Vlade i sve ćemo ih bespogovorno provoditi”, rekao je Cigrovski.  Za komentar smo pitali i predsjednika Nadzornog odbora ZTC-a Boška Pribičevića koji nam je rekao:  “Nadzorni odbor Zrakoplovno-tehničkog centra d.d., kao ni ja osobno nemamo spoznaje o mogućem sklapanju bilo kakovog sporazuma/ugovora sa nekom od tvrtki Ruske federacije ili njihovim predstavnicima u Republici Hrvatskoj, a vezano za remont ili održavanje helikoptera. Naime, opće je poznato da se u ZTC-u trenutno obavljaju radovi remonta helikoptera sa odabranim partnerom i to na zadovoljavajući način. Uprava ZTC-a ima slobodu razgovora u traženju novih poslova ali u skladu sa zakonskim propisima, Statutom Društva i trenutnom političkom i gospodarskom situacijom kako u RH tako i u svijetu. Obzirom na trenutnu situaciju, u ovom trenutku svako sklapanje ugovora ili sporazuma za remont helikoptera sa mogućim drugim partnerom ne bi bilo poželjno i vjerujem da uprava ZTC-a vodi računa o tome. Kao predsjednik NO Zrakoplovno-tehničkog centra zatražit ću pisano očitovanje na Vaše pitanje od Uprave.”

KOMENTIRAJTE (FACEBOOK)