Zrakoplovno tehnički centar iz Velike Gorice sa svojim je ukrajinskim partnerom iz Sevastopola ušao u završnu fazu remonta šest helikoptera Mi-8 iz sastava HRZ i PZO. Ukrajinska posada (pilot, kopilot i letač-mehaničar) stižu 23.siječnja u ZTC kako bi obavili probne letove na prva dva remontirana helikoptera. Preostala četiri helikoptera trebala bi biti isporučena do kraja ožujka.Stručnjaci iz ZTC-a sa više od dvadesetak stručnjaka iz Ukrajine trenutno rade zajedno u hangarima ZTC-a na remontu helikoptera. Ovih se dana svi sklopovi i obavljeni radovi provjeravaju i ovjerava se kvaliteta radova te ispravnost sustava. Potom će se helikopter predati posadama ovlaštenim za letna ispitivanja helikoptera. a to će se dogoditi koncem tjedna.Ovo je prvi put u posljednjih 20-ak godina da je ZTC-u povjereno samostalno vođenje tako složenog i odgovornog projekta te da bira svog inozemnog partnera. Remont helikoptera 2003. vođen je na posve drugi način. Stoga je sasvim razumljivo da su se pojavile i poteškoće, pa tako i kašnjenja u provedbi remonta. Prije svega, ulaskom RH u EU došlo je i do administrativnih i drugih zakonskih promjena koje je trebalo uskladiti sa ino-partnerom i njihovim zakonodavstvom. Za sve zaposlenike ZTC-a ovaj je posao veliki ispit u organizacijskom i svakom drugom smislu. Njihova je obuka i usvajanje znanja svakodnevno i događa se u hodu. Trup i velik dio agregata remontira se u ZTC-u, a ukrajinski partner je odvezao u svoj zavod agregate i sklopove za koje ZTC nema uvjete za remont. Cijeli proces remonta odvija se prema ovlaštenoj remontnoj dokumentaciji  i u svim procesima sudjeluju stručnjaci ZTC-a, pa ne može biti mjesta improvizacijama.Bez obzira na kašnjenje u izvedbi remonta, pokazalo se kako je odluka ministra obrane Ante Kotromanovića da nositelj poslova bude ZTC bila ispravna i opravdana. Kotromanović je sa suradnicima od prvog dana mandata uložio znatne napore kako bi domaći proizvođači namjenske vojne industrije i usluga maksimalno sudjelovali u opremanju i razvoju OSRH. Tako je prepoznao i značaj ZTC-a u ovom projektu.. Dobro odrađenim remontom ZTC ostaje i dalje vrlo važan partner MORH-a u sličnim poslovima koji slijede u idućim godinama. ZTC je ovim remontom zadržao sposobnost zrakoplovnog remonta i stvorio nove tehnološke vrijednosti koje će mu biti od značaja u budućnosti. Bilo kakva negacija tih postignuća ili odustajanje od njegovog angažmana na slijedećim remontima helikoptera značila bi njegovo nazadovanje i stavljanje u okvire servisne radionice za protupožarne zrakoplove.Kroz suradnju sa ukrajinskim partnerom iz Sevastopola, ZTC je uspostavio i izravnu suradnju sa svjetski poznatim proizvođačem helikopterskih motora, tvrtkom Motor Sich iz Zaporožja. Dogodilo se to prije nepuna dva mjeseca kada je u Zaporožju boravio predsjednik Uprave ZTC-a Darko Cigrovski. Nije tajna kako u ZTC-u ne cvjetaju ruže i da su problemi brojni. Ipak, poslovi poput ovog, zaposlenicima daju samopouzdanje i vjeru da u godinama koje dolaze mogu puno više i bolje nego što je to bio slučaj donedavno.

KOMENTIRAJTE (FACEBOOK)