Predsjednik Vlade Republike Hrvatske Zoran Milanović posjetit će tvrtku HS Produkt d.o.o. i obići dio proizvodnih pogona, u petak, 4. travnja 2014. godine, u 10.00 sati, u Karlovcu (M. Bogovića 7). Uz predsjednika Vlade bit će potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić te ministar obrane Ante Kotromanović. HS Produkt je najveći hrvatski izvoznik vojnih proizvoda, prije svega pištolja HS. Također, oprema OSRH domaćom jurišnom puškom VHS. Hrvatska vojna industrija u posljednjih nekoliko godina bilježi stalan porast izvoza naoružanja i vojne opreme. Uspjeh je veći s obzirom na okolnosti. Pod okolnostima mislimo na gospodarsku krizu u okruženju i gotovo nikakva ulaganja hrvatske države u taj sektor. Nikada bolji izvozni rezultati, a nikad gora gospodarska situacija. Od završetka Domovinskog rata hrvatska država nije ništa ulagala u vojnoindustrijski potencijal. Uglavnom, sadašnji rezultati isključivo su zasluga sposobnih i inovativnih pojedinaca koji su svih prošlih godina bili prepušteni sami sebi kad je u pitanju razvoj proizvoda. Moramo istaknuti kako je jedino državna Agencija Alan pružala pomoć u promociji i prodaji njihovih proizvoda, jer ipak nije svejedno ako idete prema nekom ciljanom inozemnom tržištu sami bez referenci ili idete u pratnji državne agencije koja stoji iza vas. Međutim, to je promocija i prodaja, a ne ulaganje u razvoj. Primjerice, Srbija je samo 2012. godine uložila 25 milijuna EUR u namjensku vojnu industriju dok je Hrvatska ukupno u posljednjih deset godina uložila 600 tisuća EUR-a i to za razvoj jurišne puške što je zanemarivo mali doprinos.  Hrvatska vojna industrija nije ograničena tržištem na kojem posluje za razliku od ostalih gospodarskih grana koje su vezane samo uz regiju i EU. Pogledajmo samo popis zemalja u koje se izvoze hrvatski vojni proizvodi. Dakle, pored tržišta europskih zemalja, najveći dio izvoza odlazi u Bangladeš, Čile, Egipat, Filipini, Irak, Južnoafričku Republiku, Jordan, Kazahstan, Kolumbiju, Maleziju, Namibiju, Saudijsku Arabiju i Peru. Nesumnjivo je da se radi o iznimno kvalitetnim proizvodima koji su konkurentni sa cijenama osobito na tržištima Azije i Afrike. Na svjetskom tržištu vojne opreme i naoružanja konkurencija je izrazita, pa je time uspjeh još veći.    U posljednjih desetak godina nekoliko je hrvatskih proizvoda našlo mjesto na svjetskoj mapi vojne opreme i naoružanja. Prije svega, poluautomatski pištolje linije HS karlovačke tvrtke HS Produkt, borbene kacige tvrtke Šestan Busch iz Preloga, potom vojne odore i zaštitna oprema tvrtke Kroko International iz Zagreba, sredstva i strojevi za razminiranje tvrtke DOK-ING. Veliki potencijal ima jurišna puška VHS kojom se opremaju Oružane snage Republike Hrvatske, trenutno je na ispitivanjima u Iraku i Filipinima.  Najbolja prezentacija hrvatske vojne opreme i naoružanja se događa zemljama u kojima se nalaze hrvatski vojnici u provedbi vojnih operacija i vojnih misija pod okriljem NATO saveza, EU ili UN-a. Ne postoji bolje mjesto na svijetu, niti jedan međunarodni sajam nije ravan takvoj prezentaciji. Od tuda sve kreće. Tamo se nalaze vojnici i časnici iz svih zemalja svijeta i prva stvar kod upoznavanja vojnika je analiza kakvim naoružanjem vojnici raspolažu, kakvu odoru i borbenu kacigu imaju i slično. Primjerice, Crna Gora je pokazala interes za nabavom vojnih odora hrvatske proizvodnje tek kada su crnogorski vojnici i časnici došli u kontakt sa hrvatskim vojnicima u Afganistanu. Rezultat je bio ugovor o nabavi odora iz Hrvatske za potrebe crnogorske vojske. Za proizvođače vojne opreme je osobita važna činjenica kako se njihovi proizvodi ponašaju u borbenim situacijama na terenu, dakle povratna informacija kako bi usavršili proizvod. Sve im to omogućavaju hrvatski vojnici u vojnim operacijama. Treba reći kako bilo koji potencijalni inozemni kupac ozbiljnije počne razmišljati o vašem proizvodu nakon što dobije pozitivan odgovor na dva ključna pitanja, a to su da li sredstvo/proizvod/oružje koriste vaše vlastite oružane snage i da li je ono dokazano u borbi. Što se tiče Zapada, najveći kupac su SAD. Naime, nesumnjivo je kako je tamo uspio pištolj HS i to za potrebe sigurnosnih službi te civilnog tržišta. Najveći broj zapadnih zemalja i zemalja regije koje uvoze hrvatsku vojnu opremu uglavnom naručuju sigurnosnu i zaštitnu opremu tvrtki Kroko International, DOK-ING koji ima vlastita predstavništvima u SAD-u i Južnoj Africi te Šestan Busch. Razvoj pojedine vrste naoružanja prije svega ovisi o sigurnosnim prijetnjama i rizicima sa kojima će se vojnici suočiti na modernom bojištu na kojem ne postoje crte razdvajanja i gdje je neprijatelj gotovo nevidljiv, a njegove reakcije nepredvidljive. Naglasak je na proizvodima kojima se osigurava mobilnost postrojbi i zaštita vojnika na bojištu, uporaba bespilotnih letjelica, vizualizacija bojišta u realnom vremenu, komunikacijsko – zapovjedni sustavi te razvoj sposobnosti na području obrane računalnih mreža.  Vojna industrija u regiji ne može odgovoriti ovakvim tehnološkim izazovima samostalno već isključivo u suradnji sa inozemnim partnerima. Upravo takve trendove vidimo u Republici Hrvatskoj na primjeru tvrtke Đuro Đaković-specijalna vozila. Naime, tvrtka je uspostavila strateško partnerstvo sa vrhunskim svjetskim proizvođačima vojne opreme i naoružanja, finskom Patrijom i norveškim Kongsbergom. U suradnji sa prvom tvrtkom, Đuro Đaković proizvodi borbena oklopna vozila AMV 8X8. O kakvim je vozilima riječ možda najbolje govori podatak kako su na nedavnim ispitivanjima u Kuvajtu pomela konkurenciju sa Zapada i trenutno se čeka konačna odluka o pobjedniku. Najbolje od svega vozilo AMV, koje je sudjelovalo na ispitivanjima, proizvedeno je u Slavonskom Brodu, Također, na istom projektu zajedno sa Patrijom i Đurom Đakovićem u Kuvajtu je sudjelovala i norveška tvrtka Kongsberg koja je najbolji svjetski proizvođač između ostalog, daljinski upravljanih oružanih stanica 12,7mm, a od nedavno i 30mm. Upravo je svjetska prezentacija oružanih stanica 30mm održana prošle godine u Slavonskom Brodu što govori o povjerenju Skandinavaca u hrvatsku tvrtku. Nigdje na svijetu nećemo naći na jednom mjestu proizvodnju borbenih oklopnih vozila 8X8 i integraciju daljinski upravljanih oružanih stanica 30mm osim u Slavonskom Brodu. Ovaj primjer govori kako se obrambene tvrtke u regiji moraju povezivati sa inozemnim partnerima kako bi ponudili tržištu konkurentne proizvode.