MORH je uplatio Zrakoplovno tehničkom centru milijune kuna avansa za remont druge serije šest helikoptera prije više od dva mjeseca, a svi helikopteri do danas nisu još ni rastavljeni. MORH i ZTC su tada potpisali ugovor na temelju prijedloga ZTC-a da podizvođač i partner bude litavska privatna tvrtka Helisota. Međutim, ugovor je ubrzo pao u vodu i prije nego se osušila tinta na potpisima, jer je ipak u konačnici Helisota ispala iz igre za posao zbog cijene koja je nakon faze pregovaranja postala viša od ostalih ponuditelja. Ubrzo potom, ZTC je predložio MORH-u drugog podizvođača prije mjesec dana, slovački zavod Letecké opravovne Trenčín, a.s. zbog čega je došlo do zahtjeva za izmjenu prvotnog ugovora što nam je potvrdio i MORH. “Ugovor je sklopljen sa ZTC-om temeljem dostavljene ponude u kojoj je definiran način provedbe ugovora i naveden podizvoditelj. Ugovor omogučava sukladno Zakonu o javnoj nabavi i Uredbi o provedbi nabava za potrebe obrane i sigurnosti promjenu podizvoditelja, što je ZTC i zatražio, a u cilju učinkovite provedbe”, stoji u odgovoru MORH-a na naš upit. Već gotovo osam mjeseci traje sapunica oko odlaska na remont sljedećih šest transportnih helikoptera Mi-8 iz sastava HRZ i PZO. Do danas još nema konačne odluke, a to nam je potvrdio i MORH. “Zahtjev Zrakoplovnog tehničkog centra trenutno je u razmatranju. Ujedno napominjemo da se remont navedenih helikoptera obavlja u ZTC-u, odnosno da se helikopteri ne šalju na druge lokacije. Podizvoditelji obavljaju poslove remonta agregata koje ne može obavljati ZTC”. O tome kako remont motora i reduktora također ne može obavljati ZTC, iz MORH-a niti riječi. Dakle, ZTC je poslao prijedlog podizvođača u MORH prije mjesec dana, a MORH-ovo dugo razmatranje prijedloga itekako ima svoju pozadinu, koja samo potvrđuje ono što je učinjeno početkom listopada 2014.  I sada su kao i tada na meti Ukrajinci. Naime, MORH je nesretan zbog činjenice da najpovoljnija ponuda za remont motora i reduktora dolazi iz Ukrajine, odnosno pod kapom državne tvrtke Ukrspecexport koja je dala ponudu za remont motora koji bi se obavio u Motor Sichu iz Zaporožja,a jedan dio reduktora u zavodu u Azerbejdžanu koji je u vlasništvu Motor Sicha. MORH-u smeta Ukrspecexport pa traži izravan kontakt Motor Sicha sa ZTC-om. Zanimljivo, MORH-u nije smetala ponuda pod kapom Ukrspecexporta kad su u pitanju bili Migovi te prvih šest remontiranih helikoptera koji su također remontirani u sklopu ugovora sa Ukrspecexportom. Zapravo, sada smo dobili potvrdu našeg pisanja u listopadu 2014. Tada je MORH u posljednji čas iz neobjašnjivih razloga promijenio uvjete iz natječaja za remont šest helikoptera Mi-8 iz sastava HRZ i PZO te naložilo Zrakoplovno tehničkom centru ponovno prikupljanje ponuda nakon što je ZTC već odabrao strateškog partnera tvrtku Ukrspecexport i prijedlog dostavilo MORH-u. Kako smo pisali, MORH je iznenada zatražio da se u natječaju mijenja zahtjev za trajanjem međuremontnog resursa sa 8+2 godine na samo osam godina. U natječaju za prvih šest helikoptera za remont 2013. godine upravo je bio isti zahtjev 8+2 godine, pa se iz MORH-a nitko nije zbog toga uzbuđivao. I za sljedećih šest helikoptera postavljen je nakon toga zahtjev 8+2 godine međuremontnog resursa, ZTC odabire kao najboljeg ponuđača i partnera ukrajinski zavod Aviakon iz Konotopa, donosi u MORH takav prijedlog i odjednom nastaje komešanje, hitno se traži izmjena uvjeta natječaja, a sve da Ukrajinci ne dobiju posao. Naravno, trebalo je to sve neki način izvesti, a da bude u skladu sa zakonom. Jedino rješenje je bilo poništenje natječaja. Naše sumnje tada dodatno je pojačao i odgovor MORH-a: “Možemo vas izvijestiti da su uvjeti u dokumentaciji za nadmetanje dopunjeni i izmijenjeni sukladno utvrđenim potrebama krajnjih korisnika, a u cilju učinkovitosti, kako potreba korisnika tako i postupka provedbe nabave. Utvrđeno je da korisnika zadovoljava uvjet međuremontnog resursa od 8 godina”, stoji u odgovoru na naš upit. Dakle, niti riječi o tome zašto je korisniku za prethodni remont šest helikoptera odgovarao uvjet 8+2 godine, zašto mu je odgovarao prvotno i za ovaj remont takav uvjet? Tek kada je ZTC došao sa konkretnim prijedlogom i odabirom strateškog partnera, nakon dva mjeseca pregovaranja i natezanja, u MORH-u nisu bili sretni sa rješenjem. Tako je sve vraćeno na početak, pa toliko o učinkovitosti postupka provedbe nabave koja se tako prolongira na neodređeno vrijeme, odnosno, evo sada već duže od osam mjeseci.