Ministarstvo obrane Republike Hrvatske sklopilo je 30. prosinca 2014. godine, ugovor sa švicarskom tvrtkom Pilatus Aircraft Ltd. On se odnosi na pružanje usluga održavanja (preventivnog i korektivnog) zrakoplova PC-9(M) i pripadajućih uređaja i komponenti. Radi se o pregovaračkom postupku bez prethodne objave, a ugovor je vrijedan 3.130.000 kuna. Zanimljivo je kako se već neko vrijeme u poslovima sa održavanjem zrakoplovne tehnike uopće ne spominje Zrakoplovno tehnički centar iz Velike Gorice, pa tako niti sada kad je riječ o održavanju Pilatusa. S jedne strane kriv je i ZTC, jer već pet godina dosadašnje uprave nisu ništa činile da se tvrtka poveže sa renomiranim tvrtkama na civilnom tržištu. Umjesto toga, jedini posao koji se radi i dalje je održavanje vojnih letjelica, pa shodno tome ZTC je mogao ostati i pod MORH-om, a ne ići u izdvajanje. No, sada smo svjedoci kako ih se zaobilazi i kad su letjelice iz vojnog registra u pitanju. Svjetski poznati proizvođač turboprop zrakoplova “Pilatus” nakon posljednjeg iskustva sredinom 2012., zasigurno se ne misli tako brzo vratiti sa svojim predstavnicima u Hrvatsku kako bi razmotrio poslovne mogućnosti i suradnju sa Zrakoplovno-tehničkim centrom. Naime, tada je izaslanstvo tvrtke “Pilatus” došlo u Veliku Goricu na unaprijed dogovoren sastanak sa Upravom ZTC-a. Umjesto sastanka s Upravom i njezinim šefom, kroz hangare je Švicarce proveo tehnolog tvrtke, a od sastanka sa Upravom nije bilo ništa. Švicarci su bilo vidno razočarani, potvrdili su nam tada izvori.  Prije koji dan ostali smo zatečeni informacijom iz MORH-a kako su stručnjaci iz HRZ-a otišli u Makedoniju popravljati helikoptere Mi-8. I tako umjesto prvog posla u inozemstvu, ZTC je ostao kod kuće kratkih rukava.     

KOMENTIRAJTE (FACEBOOK)